Według Witolda Rychtera miało to miejsce w 1896 r., zaś według samych Anglików w 1898 r. W 1913 r. Humber zajmuje w Anglii drugie miejsce pod względem sprzedaży, tuż za Wolseleyem. W 1925 r. przejmuje firmę Commer, budującą ciężarówki, zaś w 1928 r. Hillmana. Dwa lata później sam zostaje przejęty przez braci Rootes. W 1964 r. kontrolę nad firmami braci przejmuje Chrysler, a Humber od 1967 r. produkuje tylko bogatszą wersję Hillmana Huntera. W 1976 r. ostatecznie znika z rynku.Model 16/60 budowany był w latach 1934-35 w siedmiu wersjach nadwozia, w tym jako prezentowane Foursome Drophead Coupé. Nadwozie to również wykorzystywano do karosowania modelu Snipe 80. Różnice kryły się w silnikach. Model 16/60 napędzany był dolnozaworowym, sześciocylindrowym silnikiem o pojemności 2276 ccm oraz mocy 55 KM, zaś Snipe 80 jednostką napędową o pojemności 3498 ccm i mocy 77,8 KM. W sumie wyprodukowano 2255 sztuk modelu 16/60 oraz 3543 sztuk Snipe'a 80.
Humber 16/60 1934 Anglia
Thomas Humber był producentem i sprzedawcą rowerów. Nic więc dziwnego, że pierwszym pojazdem mechanicznym zbudowanym w jego firmie był trójkołowy rower z silnikiem.
Auto Świat
Humber 16/60 1934 Anglia