Nazwa mówi chyba wszystko, a związek z Ferrari sugeruje przede wszystkim czerwona barwa nadwozia o nazwie Scuderia Red.
Współpraca obu marek miała swoje początki już w 1953 roku. Wówczas Carlo Abarth zmodernizował Ferrari 166/250, które wystartowało w Mille Miglia. W późniejszym okresie Abarth dla samochodów z Maranello przygotowywał systemy wydechowe.
W nawiązaniu do tej tradycji niedawno pojawiła się limitowana seria Abartha 500, która przeznaczona była dla europejskich dilerów Ferrari. A skąd się wzięła liczba 695? Zapewne nasi starsi koledzy będą pamiętali Abartha 695 SS, który startował na torach europejskich w latach sześćdziesiątych minionego stulecia, którego podstawa była sławna „pięćsetka”.
Abarth 695 Tributo Ferrari powstał na bazie najnowszego wcielenia Fiata 500, który produkowany jest od 2007 roku. Czterocylindrowy silnik T-Jet ma pojemność skokową 1368 cm3. Dzięki zastosowaniu turbosprężarki Garrett 1446 udało się podnieść jego moc do 132 kW (180 KM) przy 5750 obr./min i maksymalny moment obrotowy 230 Nm przy 3300 obr./min. Auto ma oczywiście przedni napęd i pięciostopniową elektromechaniczną przekładnię C510 MTA (Manual Transmission Automated) ze sterowaniem pod kołem kierownicy.
Do mocy silnika przystosowane zostało także zawieszenie. Obniżono nadwozie i zastosowano specjalnie do tego auta zaprojektowane amortyzatory. Nowością są hamulce Brembo, które z przodu mają średnicę 285 mm i cztery zaciski, a z tyłu 240 mm.
Elektryczne wspomaganie kierownicy ma także ustawienie Sport, które przyspiesza ruchy kierownicą. Układ wydechowy otrzymał nazwę Record Monza i po przekroczeniu 3000 obr./min daje całkiem przyjemny dźwięk.
Zmiany przeszło także nadwozie. Auto otrzymało 17-calowe obręcze w barwie Racing Grey, a jego design był inspirowany wyścigowymi Ferrari. Zamontowano opony o rozmiarze 205/40 ZR17. W wyposażeniu znalazły się reflektory bi-ksenonowe, które są dziełem Automotive Lighting firmy Magnetti Marelli.
We wnętrzu mamy do dyspozycji sportowe fotele Abarth Corsa, których elementy zostały wykonane z karbonu. Czarną skórą pokryto kolo kierownicy, pedały wykonano z aluminium. Zegary pochodzą od firmy Jaeger, a ich design był inspirowany samochodami Ferrari. Nie zabrakło także metalowej tabliczki z numerem pojazdu.
Abarth 695 Tributo Ferrari osiąga prędkość maksymalną 225 km/h oraz przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu 7 sekund.Atrakcją stoiska będą dwa motocykle - studyjna Yamaha FZ1 Abarth Assetto Corse i wyścigowy Powershore Abarth SP.
RoadLook.pl poleca:Frankfurt 2009 - przegląd nowości od A do Z
Praktyczne informacje dla zwiedzających - jak dojechać, gdzie kupić bilety?