Brabus E V12 to jeden z najmocniejszych sedanów na świecie. Dwunastocylindrowy silnik ma moc 588 kW (800 KM) i maksymalny moment obrotowy 1420 Nm i prędkość maksymalną 370 km/h. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w ciągu 3,7 sekundy.
Za to wszystko niemiecki tuner, który ma status producenta samochodów życzy sobie od nabywcy „jedynie” 498 tys. Euro.
Pojemność skokowa silnika, który stanowi standard w największych wersjach samochodów Marki Mercedes-Benz, wzrosła ze standardowych 5,5 litra do 6,3 litra. Zmodyfikowano wał korbowy, zwiększyła się średnica tłoków i cylindrów, silnik otrzymał sportowe wałki rozrządu i głowicę zoptymalizowaną pod względem przepływu mieszanki.
Brabus opracował także nowy system Twin Turbo.Wzmocnione zostały elementy pięciostopniowej przekładni automatycznej.
W celu poprawy aerodynamiki nadwozie otrzymało elementy w włókna szklanego. W błotnikach wykonano specjalne otwory poprawiające chłodzenie silnika. W tylnym zderzaku zamontowano zintegrowany dyfuzor.
Na 19-calowych obręczach z metali lekkich zamontowano opony Jokohama o rozmiarze 255/35 ZR 19 z przodu i 285/35 ZR 19 z tyłu.
Niezależne zawieszenie przedniej i tylnej osi można dostosować do własnych preferencji użytkownika, włącznie z przystosowaniem auta do jazdy po torze wyścigowym.
Brabus E V12 ma długośc całkowitą 4891 mm, szerokość 1908 mm i wysokość 1422 mm, przy rozstawie osi 2760 mm.
Jego premiera światowa odbyła się podczas dnia praswoego międzynardowoego salonu samochodwego IAA 2009 we Frankfurcie nad Menem.
RoadLook.pl poleca:Frankfurt 2009 - przegląd nowości od A do Z
Praktyczne informacje dla zwiedzających - jak dojechać, gdzie kupić bilety?