Model 911 GT3 RS jest wersją 911 GT3 z homologacją do wyścigów. Przejmuje od wersji podstawowej wszystkie innowacje, włącznie z nowym silnikiem, którego pojemność skokowa wzrosła z 3,6 l do 3,8 l. Ma on moc 331 kW (450 KM) przy 7900 obr./min, a więc o 11 kW więcej niż 911 GT3 oraz o 26 kW więcej niż starsza wersja z 2006 roku.
Moment obrotowy na tylne koła przenoszony jest za pośrednictwem sześciostopniowej przekładni manualnej. Nadwozie i rozstaw kół zostały jedynie poszerzony na tylnej osi. Przednie koła z obręczami 19x9 cali i oponami 245/35, a tylne o szerokości 12 cali i oponami 325/30ZR19.
Kolejną nowością jest duży karbonowy spoiler, nowy design przedniego zderzaka oraz litowy akumulator, który jest lżejszy o 10 kg, ale dostępny tylko na zamówienie.
GT3 RS osiąga maksymalną prędkość 310 km/h i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciagu 4,0 sekundy.
Na rynku niemieckim auto to będzie kosztowało 122.400 Euro (bez podatku).
RoadLook.pl poleca:Frankfurt 2009 - przegląd nowości od A do Z
Praktyczne informacje dla zwiedzających - jak dojechać, gdzie kupić bilety?
Galeria zdjęć
IAA Frankfurt 2009: Porsche 911 GT3 RS z mocniejszym i ekologicznym silnikiem
IAA Frankfurt 2009: Porsche 911 GT3 RS z mocniejszym i ekologicznym silnikiem
IAA Frankfurt 2009: Porsche 911 GT3 RS z mocniejszym i ekologicznym silnikiem
IAA Frankfurt 2009: Porsche 911 GT3 RS z mocniejszym i ekologicznym silnikiem
IAA Frankfurt 2009: Porsche 911 GT3 RS z mocniejszym i ekologicznym silnikiem
IAA Frankfurt 2009: Porsche 911 GT3 RS z mocniejszym i ekologicznym silnikiem
IAA Frankfurt 2009: Porsche 911 GT3 RS z mocniejszym i ekologicznym silnikiem
IAA Frankfurt 2009: Porsche 911 GT3 RS z mocniejszym i ekologicznym silnikiem
IAA Frankfurt 2009: Porsche 911 GT3 RS z mocniejszym i ekologicznym silnikiem
IAA Frankfurt 2009: Porsche 911 GT3 RS z mocniejszym i ekologicznym silnikiem
IAA Frankfurt 2009: Porsche 911 GT3 RS z mocniejszym i ekologicznym silnikiem