Po około 4 miesiącach eksploatacji gumowo-plastikowa listwa biegnąca wzdłuż prawej strony przedniej szyby i przez dach zaczęła się nieznacznie wypinać z zaczepów podczas jazdy. Zgłosiłem problem u dilera Opla, gdzie pracownicy całkowicie odczepili feralny odcinek listwy i stwierdzili, że kłopoty z mocowaniem są skutkiem zamarzającej wody pomiędzy listwą a słupkiem przednim. Ustaliliśmy, że diler złoży zamówienie na spinki, które przytwierdzają uszczelkę do karoserii. Dodam tylko, że w serwisie nie zdemontowano całej uszczelki ani nie zabezpieczono jej przed kolejnym uszkodzeniem. W wyniku tego podczas jazdy pod wpływem pędu powietrza listwa wyskoczyła z mocowań i na odcinku przedniej szyby złamała się. Podczas powtórnej wizyty w serwisie okazało się, że spinki mocujące nie zostały zamówione, a naprawa listwy w ramach gwarancji nie jest możliwa, gdyż uszkodzona listwa jako część eksploatacyjna nie podlega gwarancji (nowa kosztuje 350 zł). W jaki sposób dokonano kwalifikacji listwy ozdobnej jako części eksploatacyjnej? Czy jest to ta sama grupa części, które w wyniku użytkowania samochodu podlegają naturalnemu zużyciu, tak jak np.: elementy silnika, układu jezdnego, żarówki, wycieraczki itp.? Tomasz Jamróz, WarszawaPo interwencji "Auto Świata":Reklamacja klienta powinna być pozytywnie rozpatrzona przez serwis. Być może klient zwlekał z wizytą w serwisie, co mogło doprowadzić do zwiększenia uszkodzeń. Stąd być może odmówiono klientowi naprawy gwarancyjnej. Serwis wymieni jednak listwę bezpłatnie. Za pozostałe usterki wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia uszkodzonej listwy odpowiada klient.Przemysław Byszewski, GM PolandOd redakcjiZdumiewające jest, że pracownik serwisu Opla warszawskiej firmy Dixi-Car nie chciał wymienić w ramach gwarancji uszkodzonej listwy biegnącej wzdłuż przedniej szyby i dachu, tłumacząc, że jest to część eksploatacyjna niepodlegająca bezpłatnej naprawie. Również interwencja właściciela Merivy u importera Opla nie przyniosła efektu. Dopiero po naszej interwencji GM Poland zapewnił, że diler Opla Dixi-Car zaprosi klienta do serwisu na bezpłatną naprawę samochodu.Szwankująca skrzyniaMam niekończący się problem ze skrzynią biegów w Fiacie Uno. Mimo iż przekładnia była kilkakrotnie naprawiana, problemy związane ze zmianą biegów ciągle istnieją. Interweniowałem w serwisie już kilkanaście razy. Niestety pracownicy warsztatu nie mogą poradzić sobie z tym problemem. Potwierdzeniem defektu skrzyni biegów jest opinia rzeczoznawcy PZM. Fachowcy z serwisu są chyba odmiennego zdania.Andrzej Kotala, CzęstochowaPo interwencji "Auto Świata":n Zapewniam, że reklamacja skrzyni biegów w samochodzie klienta zostanie na pewno załatwiona pozytywnie. Nasza autoryzowana stacja obsługi w Częstochowie ustali z klientem dogodny termin naprawy skrzyni biegów. Jednoczenie przepraszamy za zwłokę w rozpatrzeniu interwencji.Bogusław Cieślar, szef biura prasowego Fiat Auto PolandProblem z klamkąJestem właścicielem Mégane'a II z funkcją Hands Free. Jakiś czas temu musiałem wymienić w nim tylną lewą fotokomórkę, ponieważ drzwi "nie reagowały" na kartę-kluczyk. Auto jest jeszcze na gwarancji, dlatego obyło się bez kosztow. Niestety w trakcie pobytu w serwisie z przerażeniem stwierdziłem, że większość modeli Renault z funkcją Hands Free ma "problemy" z klamkami. YazgulJakość Vivy potwierdzonaOstatnio wpadł mi w ręce "Auto Świat" z testem salonów. Diler Volkswagena Auto Viva zajął w nim wysokie 3 miejsce. Zgadzam się z tą oceną. Niedawno kupowałem tam samochód i byłem bardzo zadowolony z obsługi. Mam nadzieję, że również w serwisie będę traktowany jak klient, a nie jak natręt.Stefan Borowczyk, Warszawa
Interwencje
Odpadło wykończenieW sierpniu 2003 roku kupiłem Opla Merivę. Auto objęte jest 2-letnią gwarancją mechaniczną.