W odpowiedzi otrzymałem informację, że tego typu sprawami zajmują się autoryzowane serwisy Renault. A zatem jako klient Renault mogę dalej jeździć do różnych serwisów, ponosząc dodatkowe koszty i tracąc czas, aż wreszcie wygaśnie gwarancja (maj 2006 r.) - wtedy naprawa gwarancyjna dla Renault sama się rozwiąże.Maciej BarczykOdpowiedź RenaultPo wizycie w serwisie Wektor nastąpiła konsultacja z działem technicznym Renault, który zalecił dalsze czynności diagnostyczne (konieczne z uwagi na brak skuteczności naprawy panelu klimatyzacji). Klient został ponownie zaproszony doASO, lecz z braku czasu nie dotarł na miejsce. W związku z tym, jak również z uwagi na dotychczasowe wyniki weryfikacji oraz aby nie "przeciągać" naprawy klimatyzacji w aucie pana Barczyka zamontowaliśmy nowy panel klimatyzacji w Lagunie. O skuteczności naprawy będziemy mogli się przekonać podczas dalszej eksploatacji samochodu.Eliza Kruszewska z działu prasowegoOd redakcjiZimą klimatyzacja w aucie jest stosunkowo mało potrzebna. Jednak już za kilka miesięcy będzie bardzo ceniona. Problem klienta zaczął się w czerwcu ubiegłego roku. Klimatyzacja nie działała w trybie "auto". Kilkakrotne próby jej naprawy w ASOkończyły się niepowodzeniem. Renault, chcąc oszczędzić właścicielowi Laguny kolejnych wizyt w serwisach, podjęło decyzję o wymianie panelu sterującego. Mamy nadzieję, że w tym elemencie tkwił problem szwankującej klimatyzacji. Gdyby klient chciał na własny koszt wymienić panel klimatyzacji, musiałby zapłacić 2550 zł.Wymienili 307 na 407Jestem właścicielem Peugeota 307 2.0 HDI. W sierpniu ub.r. po przejechaniu 8 tys. km auto zaczęło "ściągać" w prawą stronę. ASO BOMI nie potrafi usunąć usterki. We wrześniu wystąpiłem pisemnie do Peugeot Polska z prośbą o wymianę "307" na wolną od wad. Odmówili mi, zapewniając, że są w stanie naprawić samochód. Naprawiają do dziś, ale nieskutecznie. Moje telefoniczne kontakty z działem reklamacji Peugeot Polska pozostają bez echa. Serwis wymienił już m.in.: amortyzatory, sprężyny, kolumny McPhersona, wahacze, belkę tylną oraz przekładnię kierowniczą. Jeśli to nie pomoże, złotym środkiem mają okazać się opony Michelina. Teraz czekam na dostawę.Dane osobowe do wiadomości redakcji Odpowiedź Peugeota24 stycznia bieżącego roku otrzymaliśmy podpisaną przez właściciela "307" ugodę. Zaproponowaliśmy klientowi zamianę na atrakcyjnych warunkach Peugeota 307, z którego był niezadowolony, na większy model 407 wyprodukowany w 2005 roku. Sądzę, że nasze rozwiązanie jest korzystne dla klienta. Andrzej Nosiński"Auto Świat" mi pomógłW zeszłym roku często interweniowaliście w sprawie niekomfortowej pracy amortyzatorów w Citroenie C4. W moim aucie po niespełna pół roku użytkowania wystąpił ten sam problem - zawieszenie zaczęło trzeszczeć i "dobijać", mimo iż siła tłumienia amortyzatorów na ścieżce diagnostycznej nie odbiegała od normy. Jednak z "dobijaniem" zawieszenia w niemal nowym samochodzie trudno się pogodzić. W sumie już kilka razy próbowałem przekonywać mechaników CitroĎna, że amortyzatory tylnej osi należałoby wymienić. Bezskutecznie. Jednak po Waszej ostatniej publikacji, w której pan Marek Nawarecki, rzecznik Citroen Polska, zapewniał, że właściciele "C4" z trzeszczącymi amortyzatorami są życzliwie traktowani w serwisie, pokazałem doradcy serwisowemu "Auto Świat" z tą wypowiedzią. Na efekty nie musiałem długo czekać. Auto ma już wymienione amortyzatory.Jan z Warszawy
Interwencje
Renault pomogło klientowiW moim Renault Lagunie po dłuższym postoju samochodu i silnym nagrzaniu jego wnętrza nie działa klimatyzacja w trybie Auto. Po kilkakrotnych, bezskutecznych wizytach w ASO w Bielsku-Białej oraz Wodzisławiu Śląskim (czerwiec-październik 2005 rok) zwróciłem się dwukrotnie do Renault Polska w celu wskazania stacji serwisowej, która ma niezbędną wiedzę, doświadczenie i sprzęt do zdiagnozowania i usunięcia awarii układu klimatyzacji.