Klientka zaproponowała sieci AAA Auto kilka polubownych rozwiązań problemu - m.in. możliwość odstąpienia od umowy zakupu czy obniżenie ceny Almery. Sprzedawca zgodził się na montaż dodatkowych akcesoriów, co było nie do przyjęcia. Po naszej publikacji firma AAA Auto zmieniła stanowisko.Odpowiedź firmy AAA AutoReklamacja pani Anny Garbarczyk, o której pisał "Auto Świat" w 47. numerze, została rozpatrzona pozytywnie. Zaproponowaliśmy Klientce możliwość wymiany wadliwego Nissana Almery z 2002 r. na dowolnie wybrany pojazd z oferty AAA Auto. Pani Anna zdecydowała się na Mitsubishi Carismę z roku 2001. Nowy samochód został sprawdzony w warsztacie przed sprzedażą, Klientka odbyła także jazdę próbną. Chcielibyśmy podkreślić, że od początku naszą intencją było polubowne załatwienie sprawy. Tak jak informowaliśmy redakcję w pierwszym liście, sytuacja pani Garbarczyk była wtedy w trakcie wyjaśniania. Każdą reklamację rozpatrujemy starannie, ponieważ zadowolenie klienta jest dla nas kluczową sprawą.Jacek Kornosz, szef polskiego oddziału AAA AutoTrwale uszkodzony akumulator w nowym Volvo C30Volvo nie chce wymienić uszkodzonego akumulatora w niespełna rocznym samochodzie (model C30). Odmowę argumentuje tym, iż w ciągu miesiąca przejechałem autem zaledwie 12 kilometrów. Za sprawdzenie baterii w serwisie zapłaciłem 170 zł! Wybrałem się do producenta akumulatora - firmy Centra, która stwierdziła jego wadę fabryczną, ale umowa z Volvo zabrania jej wymiany uszkodzonej baterii.Marcin PajaOdpowiedź VolvoAuto przyjechało z autokomisu do serwisu Volvo w celu weryfikacji układu SRS (świeciła się kontrolka). W trakcie diagnozowania stwierdzono, że przewód airbagu był odłączony. Może to sugerować dokonywanie napraw układu elektrycznego. Po podłączeniu do systemu diagnostycznego i skasowaniu błędów wydano auto, które ponownie wróciło do dilera, tym razem z rozładowanym akumulatorem. Stan baterii wskazuje, że przez dłuższy czas była rozładowana, co wpłynęło na jej zasiarczenie oraz zmniejszoną sprawność. Z tego powodu diler odmówił bezpłatnej wymiany akumulatora.Marcin Klimczewski Od redakcjiJeśli akumulator jest rozładowany przez dłuższy czas (w lecie niekiedy wystarczy kilka tygodni, zimą przy minusowych temperaturach ten czas będzie jeszcze krótszy), może zostać trwale uszkodzony - dochodzi do zasiarczenia. Auto Klienta stało w komisie, możliwy jest zatem taki defekt.Więcej pali, wolniej jedzieJeżdżę Peugeotem 307 SW HDi/110 KM. Kupiłem go jako nowy w 2003 roku. Obecnie auto ma przebieg 89 tys. km. Od października 2006 roku borykam się z brakiem mocy silnika. Jednostka powoli wkręca się na obroty. Pali o 1,5-2 l więcej paliwa niż przed usterką oraz głośniej pracuje. Liczne próby zdiagnozowania usterki kończyły się tylko wydawaniem pieniędzy, a defekt nadal nie jest usunięty.Michael CwejmanOdpowiedź PeugeotaNasz serwis zorganizuje weryfikację samochodu przez Krajowego Doradcę Technicznego Peugeot Polska, a następnie podejmiemy działania ku zadowoleniu Klienta.Andrzej NosińskiNiesłusznie odjęty VATW marcu tego roku miałem kolizję drogową. Firma ubezpieczeniowa sprawcy dokonała oględzin samochodu. W krótkim czasie wypłaciła odszkodowanie "do ręki" w kwocie netto. Moje pytanie jest następujące: czy mogę ubiegać się u ubezpieczyciela o dopłatę z tytułu niezapłaconego VAT? Jakim prawem towarzystwo uszczupla wypłatę odszkodowania? Dodam, że nie prowadzę działalności gospodarczej.Michał FauczOdpowiedź redakcji Z wypowiedzi wynika, że szkoda była likwidowanaz ubezpieczenia OC sprawcy zdarzenia. W takim przypadku, zgodnie z uchwałą Sądu Najwyższego z dnia 17 maja 2007 roku (sygn.III CZP 150/06 ), nawet gdy poszkodowany nie dokumentuje przeprowadzonej naprawy swojego samochodu fakturami i zakład ubezpieczeń wypłaca należne odszkodowanie z tzw. wyceny czy też, jak to ujął Czytelnik, "do ręki" musi ono zawierać podatek VAT. Tak więc może się Pan ubiegać o dopłatę należnego podatku VAT do wcześniej wyliczonej wysokości odszkodowania metodą kosztorysową.Skargę związaną z nieuwzględnieniem podatku VAT w wysokości naliczonego odszkodowania można skierować bezpośrednio do zarządu właściwego zakładu ubezpieczeń lub listownie do Komisji Nadzoru Finansowego na adres: pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa, lub na adres mejlowy: dok@knf.gov.plJerzy BiedaInter Partner Assistance Polska
Interwencje
Zmienili zdanieFirma AAA Auto zaproponowała Klientce nowe warunki rozwiązania problemuOd redakcji: w numerze 47 "Auto Świata" opisaliśmy problem pani Anny Garbarczyk, która kupiła używanego Nissana Almerę w sieci sprzedaży AAA Auto w Piasecznie. Niestety, 3 tygodnie po zakupie okazało się, że w samochodzie nie ma poduszek powietrznych, a podłoga jest dziurawa.