Serwis nie potrafił usunąć tego defektu. Udałem się z tym problemem do innego ASO. Kierownik serwisu odmówił przyjęcia auta do naprawy gwarancyjnej i odesłał mnie do sprzedawcy.Artur KaczmarskiOdpowiedź FSOW ramach gwarancji, którą otrzymuje każdy klient przy zakupie auta, można dokonywać naprawy samochodu w dowolnej stacji autoryzowanej. Ale jeśli klient zgłasza usterkę u sprzedawcy, u którego zakupił pojazd, to u niego musi kontynuować naprawę. Klient zgłosił usterkę u dilera, u którego kupił Matiza, dlatego w innym serwisie poinformowano go, że naprawy może dokonać wyłącznie sprzedawca. Gdyby ten nie był w stanie dokonać naprawy satysfakcjonującej klienta, ma on oczywiście prawo udać się do innego serwisu. W przypadku p. Kaczmarskiego ta okoliczność nie miała miejsca. Wydaje się jednak, że sprawa głośności silnika została rozwiązana. Po zrobieniu przeglądu technicznego po 10 tys. km klient odebrał auto bez żadnych zastrzeżeń.Krystyna DanilczykOd redakcjiW innych koncernach naprawy gwarancyjne odbywają się nieco inaczej. Klient jest zdany na jednego dilera tylko wtedy, gdy ten jest w trakcie naprawy samochodu. W każdej innej sytuacji użytkownicy mają prawo skorzystać z dowolnego serwisu autoryzowanego. Procedury w warsztatachFSO są inne - klient musi kontynuować naprawę auta u dilera, u którego zgłosił problem. Dopiero po zakończeniu naprawy może zmienić ASO.Spóźnione wypowiedzenie15 stycznia 2007 r. kończyła się ważność polisy OC. Tego dnia wysłałam wypowiedzenie do PZU i zawarłam nową umowę ubezpieczeniową z firmą Uniqa. 18 stycznia auto sprzedałam, a nabywca zostawił mi pismo, w którym wypowiedział umowę ubezpieczenia mojego auta. Wkrótce dostałam pismo z PZU, w którym poinformowano mnie, iż oświadczenie woli wypowiedzenia polisy wpłynęło do PZU w dniu 17 stycznia. W związku z tym, że ustawowy termin złożenia rezygnacji upłynął 15 stycznia, oświadczenienie wywołało określonego w nim skutku. Katarzyna CzerskaOdpowiedź PZUZgodnie z art. 28 ust. 1 ustawy z dnia 22 maja 2003 r. o obowiązkowych ubezpieczeniach, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych, jeżeli właściciel pojazdu nie złoży pisemnego wypowiedzenia polisy nie później niż na jeden dzień przed końcem umowy, uważa się, że została zawarta następna umowa na kolejne 12 miesięcy.Michał Witkowski Klapa... koroduje w CivicuJestem pierwszym właścicielem 2-letniej Hondy Civic 5d. Po roku użytkowania pojazdu zauważyłem ślady korozji na pokrywie bagażnika. Korozja wystąpiła w kilku miejscach. Gdański diler uznał zasadność reklamacji i zlecił polakierowanie klapy. Minął kolejny rok użytkowania samochodu, a na klapie bagażnika pojawiły się ogniska rdzy w tych samych miejscach. Tym razem serwis nie chce uznać reklamacji, twierdząc, iż są to uszkodzenia mechaniczne, co moim zdaniem jest bzdurą, bo w jaki sposób mechanicznie może powstać bąbel na lakierze lub uszkodzenia korozyjne po wewnętrznej, osłoniętej stronie klapy bagażnika?Adam KurowskiOdpowiedź HondyUsterka i naprawa zgłoszona w 2005 r. nie wynikała z wady powłoki lakierniczej pokrywy, a spowodowana była niewłaściwym kształtem listwy ozdobnej tablicy rejestracyjnej. Listwa ocierała o lakier, co doprowadziło do przetarcia warstwy lakieru i powstania korozji. W gdańskim serwisie wymieniono listwę i usunięto korozję. Obecny problem dotyczy kilku punktów korozji, która pojawiła się na krawędzi pokrywy bagażnika. Jest ona narażona na uszkodzenia mechaniczne. W ramach gestu handlowego zdecydowaliśmy się jednak pokryć koszty naprawy pokrywy bagażnika. Agata LuboradzkaWrak czy igiełka?Przy zakupie samochodu używanego musimy sprawdzić pochodzenie pojazdu, zażądać od sprzedającego przedstawienia oryginalnych dokumentów świadczących o pochodzeniu pojazdu. Poza tym, żeby upewnić się, czy pojazd nie został skradziony, np. w którymś z krajów Unii Europejskiej, należy sprawdzić to w policyjnej bazie danych. Kolejnym krokiem jest weryfikacja techniczna, najlepiej wykonana przez niezależnego rzeczoznawcę. W kwestii prawno-formalnej kupujący powinien sprawdzić, czy w umowie kupna-sprzedaży zbywca nie umieścił formuł zwalniających go z odpowiedzialności za ukryte wady pojazdu. Nabywca powinien zadbać o to, by w umowie zawarty został zapis umożliwiający odstąpienie od umowy w przypadku wystąpienia wad uniemożliwiających właściwe korzystanie z pojazdu, których nie można było stwierdzić w momencie podpisywania umowy.Autolex.pl
Interwencje
Tam gdzie kupiłW FSO rozpoczęta naprawa gwarancyjna musi być zakończona u tego samego dileraWiosną 2006 roku kupiłem w salonie FSO w Tomaszowie Mazowieckim nowego Matiza. Po przejechaniu kilkuset metrów zgłosiłem w ASO głośną pracę silnika.