Zawieszenie samochodu "ząbkuje" tylne opony, przez co stają się one bardzo głośne. Hałas we wnętrzu pojazdu staje się nie do zniesienia. Samochód odebrałem z oponami zimowymi w grudniu 2006 r. W kwietniu 2007 roku zmieniłem "zimówki" na letnie Michelin. Po pewnym czasie stały się one nadzwyczaj głośne. Serwis wysłał ogumienie na ekspertyzę do producenta. Firma Michelin Polska stwierdziła, iż opony są wyząbkowane, jednak nie uznała wady materiałowej. Na oponach letnich, które reklamuję, przejechałem niewiele ponad 20 tys. km, po czym zgłosiłem usterkę w ASO. Na zimowych pokonałem przeszło 23 tys. km. Zatem argumentacja Forda, że nie należy się mi wymiana uszkodzonych opon, jest nie na miejscu. Ząbkowanie ogumienia zgłaszałem w ASO Auto-Boss w Chorzowie w lipcu 2007 roku. Oględziny i odmowa wymiany opon nastąpiły dopiero we wrześniu. Firma Ford Polska obiecała pomoc w rozwiązaniu problemu. Do dzisiaj nie otrzymałem odpowiedzi.Paweł PietrakowskiOdpowiedź FordaZ uwagi na fakt, iż parametry zawieszenia pojazdu były prawidłowe, zaś przebieg auta dość duży (60 tys. km we wrześniu 2007 r.), nie ma podstaw do uznania reklamacji. Dodatkowo jedna opona była uszkodzona mechanicznie.Monika Dobrolubow-StefaniakOd redakcjiNaszym zdaniem za jakość opon w prawie nowym samochodzie odpowiada producent auta. Przebieg Focusa na ogumieniu letnim to zaledwie około 20 tys. km. Firma Ford Polska szukała wymówki, by odrzucić reklamację i znalazła - rzekomo duży przebieg oraz uszkodzenie mechaniczne jednej opony (dziura po gwoździu). Co zatem było przyczyną "wyząbkowania" drugiej opony?Spoiler tylko na papierzeOd 7 grudnia 2007 roku jestem "szczęśliwym" właścicielem Hyundaia Atosa Prime. Podczas rozmowy handlowej ustaliłem z właścicielem salonu wyposażenie Atosa. Interesował mnie wyłącznie egzemplarz z fabryczną klimatyzacją oraz spoilerem ze zintegrowanym światłem "stop". W dniu odbioru auta, już po wpłaceniu gotówki, okazało się, że Atos nie ma spoilera. Chciałem zerwać umowę, lecz diler nie chce zwrócić pieniędzy w całości, bo twierdzi, że auto spełnia warunki umowy.Marek FabijańskiOdpowiedź HyundaiaW trosce o dobro Klienta, pomimo że Hyundai Motor Poland nie był stroną w rozmowach klient-diler, podjęliśmy się roli mediatora w tej kwestii. Diler, chcąc usatysfakcjonować w pełni Klienta, zaproponował bezpłatny montaż spoilera, pomimo braku tego elementu w wyposażeniu seryjnym zamówionego samochodu. Warto zwrócić uwagę na to, iż oferta akcesoriów do Atosa nie przewiduje dokupienia spoilera tylnego ze zintegrowanym światłem "stop". Oferowany przez dilera spoiler również nie ma tego światła. Wersja Atosa ze spoilerem z umieszczonym światłem "stop" znajdowała się w ofercie do I połowy 2007 roku. Trzecie światło "stop" w samochodzie Klienta jest zainstalowane na tylnej szybie.Monika WilkSkoda zaprasza do serwisuW mojej Skodzie Fabii 1.9 TDI po niespełna dwuletniej eksploatacji pojawiło się dokuczliwe brzęczenie z okolic silnika. Po kilkukrotnych wizytach w autoryzowanej stacji obsługi Skody stwierdzono, że za wydawanie uciążliwych dźwięków odpowiedzialna jest sprężarka klimatyzacji. Po kilku próbach usunięcia usterki ASO zasięgnęła rady u importera Skody w Poznaniu. Skoda Auto Polska odmówiła jednak wymiany sprężarki. Bardzo "ładnie" Skoda traktuje klienta, który kupił już drugie auto z Mlada Boleslavi i systematycznie dokonuje przeglądów w ASO! Za kilka dni kończy się gwarancja i nie bardzo wiem, co dalej robić.Maciej DębskiOdpowiedź SkodyDiagnoza układu klimatyzacji nie potwierdziła wady sprężarki. Jednak, by w pełni obiektywnie rozwiać wszelkie wątpliwości Klienta dotyczące poprawności działania sprężarki, proponujemy dokonanie ponownej weryfikacji części w dowolnej stacji Skody. W przypadku stwierdzenia usterki wymienimy sprężarkę bezpłatnie.Maciej CieślikSprawca z zagranicyKierowca TIR-a z Litwy uszkodził mój samochód i przyznał się do winy. Wezwana na miejsce wypadku policja sporządziła protokół szkody. Co dalej w takiej sytuacji mam robić, skoro sprawca jest cudzoziemcem? W jaki sposób mogę odzyskać pieniądze na pokrycie kosztów naprawy samochodu? Czy sam muszę się o nie ubiegać u ubezpieczyciela sprawcy (nie wiem, gdzie go szukać), czy też powinien zająć się tą sprawą mój ubezpieczyciel (Cigna STU)? Jak długo trwa taka procedura?TomekOdpowiedź ekspertaW przypadku gdy sprawca kolizji ubezpieczony jest w jednym z polskich zakładów ubezpieczeń, powinniśmy zgłosić się bezpośrednio do niego. Jeśli zostaliśmy poszkodowani przez cudzoziemca posiadającego ubezpieczenie graniczne, wystawione przez zagraniczny zakład ubezpieczeń lub ważną "zieloną kartę", należy się skontaktować z Polskim Biurem Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (www.pbuk.pl). To ono wskaże firmę, która w całości zajmie się likwidacją szkody. W przypadku kiedy okaże się, że cudzoziemiec nie ma ubezpieczenia lub jest ono nieważne w Polsce, należy skontaktować się z Ubezpieczeniowym Funduszem Gwarancyjnym lub jakimkolwiek polskim zakładem ubezpieczeń. Wówczas odszkodowanie wypłaci UFG.Jerzy Bieda, Inter Partner Assistance Polska
Interwencje
Hałaśliwe ząbkowanieZnakomite właściwości jezdne Focusa mogą być okupione ząbkowaniem opon. Ford nie chce płacić za ich wymianęJestem użytkownikiem Forda Focusa II kombi.