Firma wypłaciła mi zaledwie 839 zł. Autoryzowany serwis Opla nie jest w stanie za ww. kwotę naprawić szkody. Opinia Opla brzmi: jedyną rozsądną formą naprawy powłoki lakierniczej samochodu jest odnowienie lakieru na całym pojeździe. Generali twierdzi, że zakres przedstawionych prac przez ASO jest niezasadny w odniesieniu do stopnia zabrudzenia pojazdu cząsteczkami farby budowlanej.Piotr KrupaOdpowiedź GeneraliPo rozpatrzeniu odwołania klienta firma Generali przyznała dodatkową kwotę odszkodowania w wysokości 521 zł. W odniesieniu do przedstawionej przez ASO Opla kalkulacji nie zgadzamy się, że zabrudzenie farbą budowlaną nadwozia auta jest trwałe, niedające się skutecznie usunąć. Ponadto podczas oględzin nasz rzeczoznawca nie stwierdził występowania "wżerów" w powłoce lakierniczej, szybach pojazdu i elementach z tworzyw sztucznych. Wnioski rzeczoznawcy klienta zostały oparte na opinii serwisu Opla w Głogowie. Oględziny powłoki wykonano metodą organoleptyczną po umyciu i wysuszeniu nadwozia. Nie jest dla nas zrozumiałym, że rzeczoznawca wypowiada się na temat usunięcia cząsteczek farby z pojazdu bez wcześniejszych prób jej usunięcia. W naszej opinii oznacza to, iż wydana ekspertyza nie jest obiektywna. Powołany przez nas rzeczoznawca ma certyfikat Ministerstwa Infrastruktury.Jeśli właściciel Vectry nie zgadza się z decyzją Generali, może dochodzić roszczeń w sądzie.Michał Makarczyk, Tomasz WięchOd redakcji: Czy mamy rozumieć, że rzeczoznawca z certyfikatem Ministerstwa Infrastruktury jest nieomylny? Na jakiej podstawie wydał opinię, skoro nie dysponował profesjonalnym sprzętem? Diler Opla próbował usunąć farbę z maski auta. Jendak się nie udało. Analiza serwisu brzmi: naprawa auta w postaci tylko mechanicznego polerowania pastami polerskimi nie spełnia oczekiwań. Na nawierzchni lakieru i w ostrych krawędziach pozostają widoczne ślady farby. Z tym twierdzeniem zgadza się również nasz ekspert Krzysztof Wyszomirski, właściciel renomowanego warsztatu blacharsko-lakierniczego.Nie gasną kontrolkiW moim dwuletnim Citroenie C3 po włożeniu kluczyka do stacyjki lub w zamek drzwi uruchamiają się wszystkie wskaźniki na desce rozdzielczej, które nie gasną mimo wyjęcia kluczyka. Zwracałam się kilkakrotnie do CitroĎn Polska o przedłużenie gwarancji i wymianę komputera. Za każdym razem odpowiedź była odmowna.Danuta BanaśOdpowiedź CitroenaZaprosiliśmy klientkę do ASO w celu ustalenia przyczyn występowania opisanych anomalii. W trakcie trwania diagnostyki i naprawy do dyspozycji klientki przekażemy samochód zastępczy. Wszelkie świadczenia wynikające z gwarancji zostaną zrealizowane.Marek NawareckiDrzwi wrażliwe na korozję Po naszej publikacji o rdzewiejących drzwiach w Fordzie Mondeo odezwało się kilku Czytelników, którzy mieli podobny problem ze swoimi samochodami. Niektórzy mieli szczęście, bo serwis wykonał naprawę w ramach gwarancji. Dowiedzieliśmy się również w autoryzowanych serwisach Forda, że na korozję najbardziej narażone były egzemplarze z początku produkcji (2000-2002).W nawiązaniu do listu o skorodowanych drzwiach w Mondeo (AŚ nr 31/2005) chcę poinformować o bardzo podobnym problemie. Moje Mondeo kupiłem w 2002 roku. Jestem pierwszym właścicielem. Auto ma obecnie ponad 40 tys. km przebiegu. Dodam jeszcze, że samochód nie miał żadnych napraw blacharsko-lakierniczych. Mimo to lewe drzwi (przód i tył) skorodowały w dolnej części. Na szczęście zostały zakwalifikowane do wymiany na koszt producenta. Apeluję do właścicieli Mondeo, by przestrzegali przeglądów nadwozia, bo jeśli taki przegląd przegapią, mogą dużo zapłacić za naprawę.Zbigniew Kizler
Interwencje
Jałmużna ubezpieczycielaFirma budująca market w moim mieście podczas malowania konstrukcji stalowej farbą antykorozyjną pomalowała również moje auto. Zwróciłem się o odszkodowanie do firmy Generali, która ubezpieczała budowę.