Serwis odmówił bezpłatnej naprawy, twierdząc, że poprzedni właściciel nie wykonywał przeglądów powłoki lakierniczej. Po mojej interwencji sprzedający (Auto Plaza) usunął korozję na swój koszt. W ASO Forda dowiedziałem się, że istnieje możliwość reaktywowania 12-letniej gwarancji na perforację nadwozia i powłokę lakierniczą. Warunek? Dział aut używanych w Auto Plazie musi zwrócić się do Forda o taką reaktywację. Niestety, odmówił, a ogniska korozji powróciły.Marek DomańskiOdpowiedź dileraPrzed sprzedażą auta klientowi przedstawiliśmy dokumenty świadczące o tym, że gwarancja producenta na powłokę lakierniczą i perforację korozyjną wygasła wcześniej, czyli zanim Auto Plaza stała się właścicielem auta. Nie były wykonywane coroczne obowiązkowe przeglądy nadwozia, a jako kolejny właściciel pojazdu nie dysponowaliśmy dokumentacją potwierdzającą, że przebyte przez pojazd wcześniejsze naprawy były wykonywane w autoryzowanym zakładzie napraw nadwozi Forda. Na Fusiona udzieliliśmy półrocznej gwarancji (która nie obejmuje nadwozia i powłoki lakierniczej). Gwarancję na nadwozie można byłoby reaktywować, nawet gdy brakuje obowiązkowych corocznych przeglądów powłoki lakierniczej i nadwozia. jednak w tym przypadku brakowało potwierdzenia, że naprawy nadwozia, które miały miejsce, przeprowadzono w ASO Forda.Paweł TomaszekTrzęsie silnikiem w 407W moim Peugeocie 407 nierówno pracuje silnik o pojemności 1,8 l. Wrażenie jest takie, jakby komputer zmniejszał dopływ mieszanki dopóty, dopóki silnik nie zaczyna gasnąć i wtedy go zwiększa. Objawia się to szarpnięciami odczuwalnymiw kabinie (fotel drga). Silnik był kilka razy przeprogramowywany. Serwis Peugeota wymienił cewkę zapłonową i popychacze zaworów. Działania te jednak nie poprawiły pracy jednostki. W sumie w ciągu roku z tą tylko usterką byłem aż 6 razy w serwisie. W wyniku 2 ostatnich wizyt samochód stał w ASO prawie miesiąc.Wojciech TodrykOdpowiedź PeugeotaObjawy zaobserwowane przez klienta nie są wadą samochodu. Kilkakrotne działania serwisu były wyłącznie próbą ograniczenia ewentualnego dyskomfortu. Ponieważ klient obstawał, że auto jest wadliwe i żądał jego wymiany, zaproponowaliśmy weryfikację pojazdu w obecności niezależnego rzeczoznawcy. W przypadku wystąpienia jakiejkolwiek usterki gwarantujemy, że niezwłocznie ją usuniemy.Andrzej NosińskiLaguna dostarcza adrenalinyZa Płońskiem, na drodze z jednym pasem ruchu, zacząłem wyprzedzać zawalidrogę. Z przeciwka jechał TIR i - jak wynikało z oceny sytuacji - spokojnie mogłem wykonać ten manewr. W chwili wyprzedzania mój samochód przeszedł w stan serwisowy i nagle zwolnił. Po tej dawce adrenaliny zatrzymałem się i wyłączyłem silnik. Następnie ponownie go uruchomiłem. Wszystko na pewien czas wróciło do normy. Co ciekawe, informacja o awarii nie pozostała w pamięci komputera. Czuję się niemal jak uczestnik rosyjskiej ruletki. Taką adrenalinę zapewnia mi Renault Laguna 2.0 z roku 2001. Dowiedziałem się, że problem z tym rodzajem awarii jest dość powszechny w Lagunach wyposażonych w tę jednostkę napędową.Maciej ŁomakoOdpowiedź RenaultOpisywane zachowanie silnika jest cechą wspólną dla większości stosowanych rozwiązań konstrukcyjnych wszystkich producentów systemów wtryskowych. Zapalenie kontrolki świadczy o wykryciu błędu w funkcjonowaniu systemu wtrysku i w konsekwencji przejście całego układu w cykl pracy awaryjnej, umożliwiającej dojazd do serwisu w celu naprawy. ASO wymieniła pompę wtryskową - problem już się nie pojawia.Eliza KruszewskaNaprawy gwarancyjneCzy w związku ze zmianą prawa, dotyczącą funkcjonowania przedsiębiorstw motoryzacyjnych na rynkach Unii Europejskiej, w dalszym ciągu, w celu zachowania uprawnień gwarancyjnych, muszę wykonywać przeglądy okresowe w autoryzowanych stacjach obsługi? Według firmy AutoLex.pl: jeśli w umowie gwarancyjnej zawarto stwierdzenie, iż w celu zachowania uprawnień gwarancyjnych należy wykonywać przeglądy w ASO, a nabywca się na to zgodził, warunkiem kontynuacji uprawnień jest przestrzeganie tego wymogu. Należy pamiętać, że gwarancja to swobodna umowa pomiędzy gwarantem a nabywcą, której treść może być kształtowana dowolnie. Oczywiście, nabywcy przysługują jeszcze inne roszczenia w przypadku stwierdzenia usterki samochodu (rękojmia, niezgodność towaru z umową), ale są to pojęcia o wiele bardziej skomplikowane, które opisywaliśmy już wielokrotnie.
Interwencje
Reaktywacja gwarancji?Diler odmówił reaktywacji gwarancji nadwozia, gdyż naprawa karoserii samochodu została wykonana poza ASO Forda W firmie Auto Plaza w Warszawie kupiłem używanego Forda Fusiona. Po niespełna roku okazało się, że niektóre elementy nadwozia zaatakowała korozja.