, wzbudził sensację. Amerykanie mówili jednak: "typowo brytyjski, ale nigdy nie przekroczy zakładanych 190 km/h". A on przekroczył. W czasie oficjalnej próby prędkości przeprowadzonej na autostradzie między Ostendą a Brukselą osiągnął 211 km/h. W latach 1948-54 wyprodukowano 7631 egzemplarzy modelu XK 120 roadster. Maszyna szybko została zaadoptowana do wyścigów. Za jej kierownicą siedział m.in. słynny Stirling Moss. Jaguar znalazł się też w wyposażeniu parku maszynowego narodowej drużyny Szkocji, która dzięki tym samochodom dość często odbierała zwycięstwa Anglikom na ich własnych torach. Prezentowany egzemplarz jest jedynym zachowanym modelem ówczesnego szkockiego teamu. W latach 50. jeździł nim Sir Scott-Douglas. Pojazd napędzany był 6--cylindrowym, rzędowym silnikiem z dwoma wałkami rozrządu w głowicy. Miał pojemność 3442 ccm i osiągał moc 160 KM. Sir Scott-Douglas rozpędzał go do prędkości ponad 200 km/h.
Jaguar XK 120 S 1949 Anglia
Ten samochód to już legenda. Kiedy pojawił się pod koniec 1948 r.