Wielu właścicieli aut nawet po przeglądzie nie wie, w jakim stanie są ich pojazdy. Trudno się temu dziwić, bo w najlepszym przypadku dostają do ręki zupełnie nieczytelne dla laików wydruki z urządzeń pomiarowych. Najwięcej pytań dotyczy zwykle stanu amortyzatorów. Kierowcy pytają np., dlaczego wynik badania siły tłumienia to zaledwie 75, a nie 100 proc., mimo że auto ma zupełnie nowe amortyzatory? Zdziwienie u kierowców budzi także informacja, że amortyzatory są sprawne, mimo że wynik badania to tylko 30 proc. W kwestii hamulców kontrowersje powoduje fakt, że nie ma jednej dla wszystkich aut minimalnej wartości siły hamowania. Przepisy określają wyłącznie wskaźnik skuteczności hamowania (co najmniej 50 proc.) wyliczany na podstawie stosunku siły hamowania do masy pojazdu.

Jak czytać wyniki przeglądu układu jezdnego? Foto: Auto Świat
Jak czytać wyniki przeglądu układu jezdnego?

Sztywniejsze są lepsze?