Oszczędność ta może być jednak pozorna - kupno używanych felg nieznanego pochodzenia obarczone jest niezwykle dużym ryzykiem.Jak można ocenić stan techniczny używanych obręczy? "Na oko" nie można. Problem w tym, że spawana lub prostowana felga po pomalowaniu wygląda dokładnie tak, jak nowa. Niezwykle trudno sprawdzić też, czy dane felgi pasują do naszego auta. Parametry obręczy czasem opisuje się na jej wewnętrznej części. Bywa jednak, że opis jest niekompletny albo zakodowany w sposób nieczytelny dla nabywcy. Tymczasem "przymiarka" obręczy do auta pozwala najwyżej ocenić, czy pasuje rozstaw otworów mocujących. Jednak te parametry, które można ocenić samodzielnie, nie świadczą o tym, czy felga pasuje. Decydujące są inne cechy, np. odsadzenie (patrz ramka obok).Felgi należy kupować w sklepie, gdzie sprzedawca dysponujący katalogiem dobierze właściwy produkt. W komplecie powinny znaleźć się pierścienie dystansowe, jeżeli są do danego auta niezbędne, a także śruby lub nakrętki pasujące zarówno do auta, jak i do obręczy (główka śruby może być fragmentem kuli lub stożka, może mieć kołnierz lub nie). Dobierając felgi, zwracamy uwagę także na moc silnika!
Jak kupić felgi?
Komplet ładnych, aluminiowych obręczy to wydatek od tysiąca do kilku, a nawet kilkunastu tysięcy złotych. Obręcze do zwykłych aut kompaktowych lub klasy średniej mieszczą się w dolnym przedziale cenowym, ale wciąż są na tyle kosztowne, że pokusa kupna używanych, w dobrym stanie, ale znacznie tańszych, jest duża.
Auto Świat
Jak kupić felgi?