Jednak zdarzają się pojazdy, które mają oklejone folią też przednie szyby. Wiąże się to często z kompleksową modernizacją nadwozia. Po tuningu auto z ciemnymi szybami wygląda lepiej. Przykładem są prezentowane pojazdy oraz samochody z reklam telewizyjnych. Przyciemnianie szyb przednich nie jest jednak zgodne z prawem. Warunki, jakie muszą spełniać, określa Rozporządzenie ministra transportu i gospodarki morskiej z 1997 roku w sprawie obowiązku stosowania polskich norm branżowych (DzU nr 160 z późniejszymi zmianami). Jest tam mowa o normie BN-76/3626-07, która określa wymagania dla samochodów osobowych w zakresie widoczności z miejsca kierowcy. Podstawą prawną jest także art. 66 ust. 1 pkt 5 ustawy Prawo o ruchu drogowym. Według prawa szyba przednia czołowa musi mieć przepuszczalność światła nie mniejszą niż 75 proc., a szyby boczne przednie w polu widzenia kierowcy, tj. 90 st. w lewo i w prawo, co najmniej 70 proc. Fabryczne szyby mają najczęściej przepuszczalność światła na granicy normy - przyciemnianie przednich szyb folią albo metodą piecową zgodne z przepisami jest w praktyce właściwe niemożliwe. Dopuszcza się jedynie oklejenie bezbarwną folią antywłamaniową. Jednak wiele osób przyciemnia przednie szyby i popada wtedy w konflikt z prawem. Policjant w takim przypadku ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny pojazdu i ukarać kierowcę mandatem. Po zdjęciu folii i otrzymaniu ze stacji kontroli pojazdów zaświadczenia o dopuszczeniu auta do ruchu można odzyskać dowód. Od firmy, która specjalizuje się w przyciemnianiu, powinniśmy domagać się zaświadczenia o instalacji folii. Ma to zagwarantować wysoką jakość usługi i pewność, że firma ma certyfikat Instytutu Ceramiki i Szkła. Przy okresowym przeglądzie technicznym diagnosta może poprosić o zaświadczenie, a przy jego braku odmówić dopuszczenia auta do ruchu. Efekt wizualny to nie wszystko. W zależności od jakości folii może ona chronić wnętrze przed nadmiernym nagrzewaniem się. Są na rynku folie, które przepuszczają nawet około 85 proc. mniej ciepła niż sama szyba. Ponadto folia niweluje szkodliwe promieniwanie UV. Często stosuje się folie anty- włamaniowe, które zabezpieczają przed kradzieżą. Oczywiście taką szybę można wybić, jednak nie tak łatwo, ponieważ odłamki nie rozpryskują się.
Jasne strony przyciemniania
Często na ulicy można spotkać samochody z przyciemnionymi tylnymi szybami. Wielu producentów proponuje takie rozwiązanie seryjnie.