Samochód ma także swoimi osiągami sprawiać wiele radości z jazdy. Oprócz przedstawionych propozycji modernizacją kompaktowego BMW zajmują się też takie firmy, jak: Lumma, Rieger czy Hartge. Właśnie ostatni tuner jest na etapie końcowych prac nad modyfikacjami tego modelu BMW. Projekt o nazwie Hartge H1 wyposażono w silniki 8-cylindrowy, o pojemności 5,0 litra oraz nowy układ wydechowy ze stali nierdzewnej. Jednostka ma rozwijać moc 450 KM. Oczywiście w ofercie znajdzie się zestaw do modernizacji nadwozia, wnętrza oraz zawieszenia. Poza tym można skorzystać z oferty producentów, np. zawieszeń - Bilsteina, KW, Koni, Voglanda czy Eibacha. Dostępne są same sprężyny lub kompletne zestawy obniżające.W ofercie kilku polskich firm zajmujących się chiptuningiem znalazła się też modyfikacja elektroniki dieslowskich silników BMW. Koszt zwiększenia osiągów zaczyna się od 2500 zł. AC SchnitzerZestaw aerodynamiczny i akcesoria do modernizacji i wnętrza oraz zawieszenia ma także w ofercie firma AC Schnitzer. Okazuje się, że kilka zabiegów stylizacyjnych może bardzo mocno odmienić oblicze BMW 1. Tuner poszedł trochę dalej niż Hamann i Breyton, którzy "doczepili" do oryginalnego zderzaka spoiler. AC Schnitzer zmodyfikował seryjny zderzak, nadając mu nowy, wyjątkowy wygląd. Nie ma on teraz jednego wielkiego wlotu powietrza, ale podzielono go na trzy części. Zderzak skonstruowano tak, aby zapewnić lepszy docisk przedniej osi podczas szybkiej jazdy. Tutaj, podobnie jak w innych propozycjach, lampy halogenowe pozostały na fabrycznym miejscu. Oprócz zwykłego materiału (tworzywo sztuczne, aluminium) spoiler zderzaka może mieć chromowane wykończenie. Zawieszenia auta dzięki zamontowaniu progresywnych sprężyn obniżono z przodu i z tyłu o 30 mm. Bobrze komponują się z całością 19-calowe, aluminiowe felgi (w ofercie są także 18- i 17-calowe) z niskoprofilowymi oponami 235/35. Jednak prześwit jest dość duży, ponieważ nie doczepiono na dole zderzaka spoilera. Taki zabieg nadałby autu agresywność i bardziej sportowy styl. Tył pozostał właściwie niezmieniony. Na klapie bagażnika pojawiła się lotka, która występuje w kilku wzorach. Turbodoładowane diesle 1.8/122 KM i 2.0/163 KM (mom. obr. odpowiednio 280 i 340 Nm) można poddać chiptuningowi. Dzięki modyfikacji elektroniki sterującej pracą jednostki napędowej moc wzrośnie o 25-30 KM. Moment obrotowy zwiększy się o ok. 30 proc. Zadbano też o estetykę i ekskluzywność. Wiele elementów wewnętrzu pokryto karbonową okleiną, np. kierownicę i deskę rozdzielczą. Na aluminiowe wymieniono pedały, gałkę zmiany biegów i dźwignię hamulca ręcznego.info: www.bmw-sikora.plHamannFirma Hamann przygotowuje kompleksowy program tuningowy dla wszystkich modeli BMW. Do modyfikacji nadwozia kompaktowej "jedynki" przeznaczono 5-elementowy zestaw aerodynamiczny. Bogato przedstawia się oferta alufelg, jeżeli chodzi o wzornictwo. Dostępne one są w dwóch średnicach: 17- i 18-calowe o różnej szerkości. Tuner zajął się także zwiększeniem mocy silników 118di 120d. Odpowiednio można podnieść moc o 24 i 33 KM (moment o 56 i 68 Nm). info: haman-motorsport@wp.plBreytonAuto zaprezentowane na targach Essen Motor Show 2004 stoi na 20-calowych alufelgach z oponami 225/30.Zestaw aerodynamiczny nadał bardziej agresywny i ekskluzywny wygląd. Właściwie wszystkie modyfikowane przez Breytona samochody ze znaczkiem BMW prezentowane są w błyszczącym, srebrnym kolorze. Zderzak przedni przedłużono o okazały spoiler. Wielki wlot powietrza pozostał bez zmian, nowe jest tylko jego wypełnienie. W doczepionej dolnej części pojawiły się małe otwory po bokach, przeznaczone do chłodzenia tarcz hamulcowych. Niewielki prześwit zapewnia zamontowanie sportowego zawieszenia. Z przodu auto przybliżyło się do podłoża o 50 mm, z tyłu o 30 mm. W zestawieniu z niskoprofilowymi oponami sprawia to dobre wrażenie. Z tyłu pojawił się delikatny spoiler na klapie bagażnika oraz owalna końcówka układu wydechowego. Tuner zadbał także o wnętrze, które otrzymało wiele aluminiowych dodatków np. nakładkę na dźwignię zmiany biegów i hamulca ręcznego, pedały oraz podstawką pod lewą nogę. Na progach pojawiły się karbonowe listwy. Imponująca jest modyfikacja silnika. W prezentowanym aucie pod maską znalazła się benzynowa, 2-litrowa jednostka napędowa o mocy 150 KM, którą tuner wyposążył w kompresor. Spowodowało to znaczący wzrost mocy - do 225KM. Moment obrotowy także uległ korzystnej zmianie. Seryjne 200 Nm po modyfikacji podniesiono do 273 Nm. info: www.breyton.com
Jedynka o wielu twarzach
Konstruktorzy prześcigają się w pomysłach nad aranżacją nadwozia i wnętrza, aby przyciągnąć klienta. Ale tuning optyczny to nie wszystko.