Dębica Passio jest przeznaczona do małych, średnich oraz kompaktowych samochodów osobowych, tj. Fiata Punto i Seicento, Skody Fabii, Toyoty Yaris, VW Golfa, Opla Astry, Daewoo Lanosa itp. Przy konstruowaniu nowej opony uwzględniono tak ważny w eksploatacji czynnik, jak zmienną jakość dróg. Unikatowy, będący własnym rozwiązaniem inżynierów i zastosowany po raz pierwszy układ dwóch centralnych żeber o zmiennej sztywności, wykonany w konfiguracji typu "N", ma zapewnić doskonałą precyzję kierowania oraz wysoką trwałość opony, zwłaszcza przy eksploatacji na drogach o nierównym asfalcie i koleinach. Dodatkowo odpowiedzialny jest także za wydajne chłodzenie czoła opony. Natomiast czterożebrowa budowa rzeźby bieżnika gwarantuje jednorodny rozkład obciążeń, co ma bezpośrednie przełożenie na zapewnienie wysokiej przyczepności i komfortu jazdy. Na mokrymW ocenie opony bardzo ważne miejsce zajmuje jej zachowanie na mokrej nawierzchni i odporność na powstawanie zjawiska aqua- planingu. Jest to także czynnik bardzo istotny przy zakupie opony. Głęboki rowek centralny oraz szerokie kanały obwodowe są odpowiedzialne za skuteczne i wydajne odprowadzanie wody z czoła i boku opony. Dodatkowo są one wspomagane przez lejkowaty zarys rowków promieniowych, pozwalających na efektywniejsze wypychanie wody na zewnątrz. Spowodowało to istotne skrócenie drogi hamowania (jak podaje producent o 6 procent w stosunku do poprzedniczki - Vivo), a także poprawienie przyczepności na mokrej nawierzchni (o 4 proc. w porównaniu do Vivo). Natomiast przyczepność i hamowanie na suchej nawierzchni zostały poprawione o 2 procent. Co istotne dla użytkowników, w teście oceniającym stopień zużycia opony na różnych rodzajach dróg (począwszy od kiepskiej jakości dróg lokalnych, a na autostradach kończąc), okazało się, że nowa opona zapewnia o jedną szóstą dłuższe przebiegi niż Dębica Vivo (według produ-centa). RozmiaryOpona dostępna jest w 24 najpopularniejszych w tym segmencie aut rozmiarach (od 135/80 R12 do 185/60 R14). Oferta opon Passio zawiera także dwa rozmiary w wersji wzmocnionej (tzw. Reinforced), o podwyższonym indeksie nośności: 165/70 R13 i 165/70 R14. Są one dedykowane do coraz popularniejszej grupy lekkich samochodów dostawczych typu pikap (np. Peugeot Partner, Opel Combo, Ford Courier, Skoda Pick-up). Passio przeznaczona jest na rynek wymiany i pierwszego wyposażenia. Będzie ona dostępna nie tylko w Polsce, ale również niemal we wszystkich krajach europejskich.
Jeździć z Passio
Passio jest letnią oponą klasy standard o indeksie prędkości T (do 190 km/h), która została zaprojektowana przez polski zespół inżynierów pracujących w europejskim centrum projektowym Good-yeara w Luksemburgu. Ma ona zastąpić produkowaną od początku lat dziewięćdziesiątych popularną oponę Vivo.