Jednak zanim trafiła ona na rynek wymiany, została już wprowadzona na pierwszy montaż do samochodów Porsche 911 Turbo, Carrera i Boxster, a także do Forda Mondeo.Kot i pajęczynaJuż po raz kolejny konstruktorzy Continentala zdecydowali się wykorzystać doświadczenia bioniki, czyli nauki podpatrującej rozwiązania stworzone przez naturę i starającej się wykorzystać je w technice. Przy opracowaniu konturu opony sięgnięto po znany z pokazanej rok temu ContiPremiumContact przykład łapy kota i udoskonalono go za pomocą licznych prób. Kocia łapa rozszerza się podczas hamowania i w ten sposób przenosi więcej siły na podłoże niż przy normalnym biegu. Rozszerzanie się opony ContiSportContact 2 podczas hamowania powoduje powiększenie powierzchni gumy przylegającej do asfaltu i w efekcie zmniejszenie drogi hamowania.Ale by osiągnąć wysoki stopień połączenia opony z podłożem, trzeba też umiejętnie zmodyfikować mieszankę gumową. Dotychczas odbywało się to jednak kosztem tak ważnej przy pojazdach z silnikami wysokiej mocy, precyzji kierowania oraz własności prowadzenia. I znowu sięgnięto do rozwiązań podpatrzonych w przyrodzie, tym razem do pajęczyny.Pajęczyna jest jedną z najelastyczniejszych konstrukcji w przyrodzie. Nitki strukturalne, prowadzące z zewnątrz do środka sieci, zapewniają wysoką stabilność, podczas gdy biegnące naokoło nici chwytające dbają o niezbędną elastyczność. Przenosząc to na oponę, konstruktorom udało się stworzyć nową mieszankę, która także składa się z dwóch precyzyjnie zgranych ze sobą sieci: elastyczna dba w mikrozakresie o wysoki stopień styczności z podłożem i pozwala dzięki temu na optymalne przenoszenie siły podczas pokonywania zakrętów, przyspieszania i hamowania, stabilna sieć natomiast zapewnia sztywność niezbędną dla własności prowadzenia oraz precyzji jazdy.BudowaContiSportContact 2 otrzymała sprawdzoną i bardzo popularną w tej klasie opon asymetryczną rzeźbę bieżnika. Budowa profilu zapewnia optymalny kontakt z podłożem, tak by siły napędowe i hamowania mogły być dobrze przenoszone. Pozwoliło to osiągnąć o 11 proc. krótszą drogę hamowania na mokrej nawierzchni niż jej poprzedniczka. Poza lepszą przyczepnością ważna jest także odporność na aqua-planing. Podczas gdy kontur bioniczny dba o względnie wąską, zaokrągloną powierzchnię przylegania, jego bardzo szerokie, obiegające rowki wzdłużne szybko zbierają i odprowadzają wodę. Zapewnia to możliwie najlepszy kontakt z nawierzchnią podczas jazdy na wprost. Natomiast przeciwko poślizgowi hydrodynamicznemu podczas pokonywania zakrętu ochronę zapewniają sztywne rowki barkowe, ponieważ nie zamykają się one również pod obciążeniem, a duża liczba poprzecznych nacięć gwarantuje szybkie odprowadzenie wody ze strefy bocznej opony. Pozwoliło to zmniejszyć ryzyko powstawania aquaplaningu (w porównaniu do ContiSportContact) aż o 8 procent. ContiSportContact 2 jest dostępna w dwóch wersjach: z 4 rowkami (dla opon o szerokości od 205 do 265 mm) i 5 rowkami (od 275 milimetrów). W ofercie znajduje się obecnie 35 rozmiarów, od 235/60 R16 do 295/30 R 20. I najmilsza wiadomość dla ewentualnych nabywców - nowa opona będzie sprzedawana w tej samej cenie co jej poprzedniczka.
Kot i pajęczynka
Jedną z pierwszych wiosennych nowości oponiarskich jest topowy model Continentala - ContiSportContact 2. Jest ona przeznaczona do samochodów sportowych oraz modeli z potężnymi jednostkami napędowymi.