Auto okazało się tak awaryjne, że zdenerwowany postanowił sam zbudować sobie pojazd. Pierwsze seryjne Lamborghini z 1963 r. nosiły symbole 350 GT i 400 GT. Napędzały je 12-cylindrowe, widlaste silniki zaprojekotwane przez Giotto Bizzariniego. Pojazdy odniosły rynkowy sukces i zachęciły Lamborghiniego do rozpoczęcia produkcji. W 1966 r. pojawił się uważany do dziś za jeden z najpiękniejszych modeli Lamborghini - Miura. 12-cylindrowa jednostka napędowa umieszczona była centralnie i poprzecznie względem osi samochodu. Miała pojemność 3929 ccm i moc 350 KM. Później w modelu P400S podniesiono ją do 370 KM, a wreszcie do 385 KM w modelu P400SV, dzięki temu osiągał prędkość 290 km/h. Ponadczasową linię nadwozia zaprojekował Bertone. On też zajął się wyglądem wersji rozwojowej Miury - słynnego modelu Countach, który powstał w 1971 r. Miura budowana była do 1973 r. W sumie zakłady opuściło 760 egzemplarzy tego pięknego samochodu.
Lamborghini Miura 1966-73 Włochy
Historia Lamborghini, podobnie jak Packarda, rozpoczęła się od niezadowolenia klienta. Bogaty producent traktorów Ferrucio Lamborghini zakupił najnowszy model Ferrari.
Auto Świat
Lamborghini Miura 1966-73 Włochy