Stromy podjazd na zaśnieżonej drodze jest praktycznie nie do pokonania bez stalowych „pomocników” zakładanych na koła. W wielu krajach często spotkać można znaki drogowe, które nie zezwalają na kontynuowanie jazdy podczas zalegania śniegu, jeżeli samochód nie jest wyposażony w łańcuchy przeciwśnieżne. Przed zakupem zastanów się, czego potrzebujeszNajtańsze łańcuchy o klasycznej konstrukcji można kupić już za kilkadziesiąt złotych, a w cenie stukilkudziesięciu złotych dostępne są produkty markowe z tej grupy. Na taki właśnie zakup powinni zdecydować się ci, którzy ośnieżoną górską drogę mogą spotkać tylko podczas urlopu. Radzimy jednak przećwiczyć montaż łańcuchów przed wyjazdem, aby w razie konieczności ich założenia nie studiować instrukcji obsługi, dygocąc z zimna na mrozie.Jeśli ktoś zamierza z łańcuchów korzystać częściej, warto kupić jeden z modeli z wyższej półki. Nowoczesne łańcuchy patentowe zakłada się w kilkadziesiąt sekund i równie szybko zdejmuje, ale kupowanie ich tylko po to, by wozić je w bagażniku, nie ma sensu. Chyba że mamy auto, na które ze względów konstrukcyjnych w ogóle nie można założyć tradycyjnych łańcuchów.Na odśnieżoną drogęz łańcuchami nie wjeżdżamy!Z łańcuchów można korzystać jedynie na drogach pokrytych śniegiem i lodem – poruszanie się po czarnej nawierzchni niszczy i łańcuchy, i opony. Jadąc z łańcuchami na kołach, trzeba najpierw „wyczuć” auto, gdyż będzie się zachowywało inaczej niż zwykle. Nie wolno przekraczać prędkości 50 km/h, niewskazane są też gwałtowne przyspieszenia i hamowania. W razie pęknięcia jakiegokolwiek elementu łańcucha trzeba zdjąć go z koła – może bowiem spowodować uszkodzenie auta.Więcej informacji o łańcuchach oraz przegląd oferty rynkowej – w styczniowym „Poradniku AŚ”.
Łańcuchy do auta - Bez łańcuchów jazdy nie ma!
O zakupie łańcuchów powinny pamiętać przede wszystkim osoby wybierające się na narty. Tak to już bowiem jest, że narciarstwo uprawia się właśnie wtedy, kiedy na górskich drogach zalega warstwa śniegu lub lodu.