Powodem może być ciężka w formie i mocno pozaokrąglana sylwetka, która przy modelu Spartak (wszedł do produkcji tylko 2 lata później) mogła się wydawać nienowoczesna i wręcz brzydka. Samochód produkowano w trzech wersjach nadwozia: jako sedan, kombi i nieco przedłużona sanitarka. Ostatnią wersję znamy doskonale z czeskiego serialu "Szpital na peryferiach", po którym potocznie w Polsce była zwana "sanitką". Dzięki swym kształtom nosiła również przydomek "klucha". Pamiętać trzeba jednak o tym, że kształt tego samochodu jako jeden z pierwszych po wojnie w Europie, a prawdopodobnie pierwszy w krajach demokracji ludowej, powstawał w tunelu aerodynamicznym. Do napędu użyto czterocylindrowego, górnozaworowego silnika o pojemności 1221 ccm i mocy 45 KM. Skrzynia biegów, tak jak w większości modeli czeskiego koncernu, była 4-biegowa z synchronizowanymi 2, 3 i 4 przełożeniami. Samochód rozwijał prędkość maksymalną 115 km/h.