Wystarczy tylko wnieść opłatę startową, wypełnić zgłoszenie i w odpowiednim terminie przesłać je do organizatora lub przekazać sędziom w dniu zawodów (do określonej przez organizatora godziny). Konkurs podzielono na trzy główne kategorie: amatorów, profesjonalistów i ekspertów. Zgodnie z regulaminem PASCA (Polish Auto Sound Challenge Association) amatorem jest każdy, kto nie ma związku z szeroko pojętym przemysłem car audio. Amator nie może również otrzymywać żadnego wsparcia ze strony przemysłu car audio. Dopuszczalna jest jedynie instalacja sprzętu w odpowiednim punkcie montażowym. Natomiast sami właściciele punktów montażowych, instalatorzy, sprzedawcy czy inne osoby, które otrzymują jakiekolwiek wsparcie ze strony przemysłu car audio, powinni startować w klasie profesjonalistów. Do ekspertów zaliczani są natomiast ci, którzy ukończyli kurs sędziowski lub zajmują się importem samochodowego sprzętu audio. Wszyscy zawodnicy bez wyjątku powinni stawić się o określonej godzinie w dniu rozpoczęcia zawodów. Spóźnienie do 30 minut karane jest odjęciem 10 punktów. Kto jednak dotrze jeszcze później, powinien liczyć się z tym, że może nie zostać dopuszczony do zawodów. O przystąpieniu do nich decydują zawodnicy z właściwej klasy, a w niektórych przypadkach sędzia główny. Czy warto brać udział w zawodach? Jak najbardziej! Zwycięzcy premiowani są atrakcyjnym sprzętem, a ponadto każdy może uzyskać wiele cennych wskazówek i informacji na temat swojego systemu. Można się dowiedzieć m.in. o możliwościach wprowadzenia różnorodnych drobnych poprawek, które niekiedy mogą znacząco poprawić brzmienie i przyjemność słuchania muzyki w aucie. A nic tak nie łagodzi obyczajów jak doskonała, ulubiona muzyka, ze świetnie zamontowanego dobrego sprzętu. Jak zostać sędzią?W tym roku planowane jest jeszcze jedno szkolenie zawodników i kandydatów na sędziów PASCA. Osoba, która ukończy kurs i zda stosowny egzamin kwalifikacyjny, uzyska automatycznie uprawnienia do sędziowania na terenie Polski. Jeśli w czasie praktyki nabędzie doświadczenie i wykaże się doskonałymi wynikami, może również liczyć na udział w zawodach rangi międzynarodowej za granicą. Kandydaci przechodzą specjalistyczne szkolenie z zakresu instalacji sprzętu w samochodzie oraz oceny dźwięku. Duży nacisk kładziony jest na solidność i bezpieczeństwo montażu. Z tego względu poza szkoleniem podstawowym kandydaci dodatkowo oceniają wybrane samochody, aby uśrednić przyznawane noty, a także nabrać niezbędnego doświadczenia. W ocenie instalacji oddzielne noty przyznaje się poszczególnym rodzajom urządzeń. Brany jest pod uwagę charakter montażu (na pokaz lub dyskretnie), funkcjonalność oraz łatwość serwisowania.Ocena dźwięku rozłożona jest natomiast na kilka etapów. Przyszli sędziowie uczą się oceniać poszczególne rodzaje tonów, rozpoznają scenę dźwiękową i sprawdzają poziom liniowości. Nauka odbywa się przy użyciu specjalnego sędziowskiego poradnika.Podczas kursu zwraca się również uwagę na kulturę osobistą i etykę postępowania wobec innych sędziów i zawodników.Szkolenie kończy się egzaminem sprawdzającym znajomość regulaminu oraz przyznawanie punktów podczas oceny dźwięku. Każdy, który zaliczy test, otrzymuje certyfikat na okres dwóch lat. samochód powinien być dopuszczony do ruchu i musi być po ważnych badaniach technicznychjeśli zawodnik nie jest właścicicielem auta, wymagane jest potwierdzenie, że jest głównym użytkownikiem pojazduna zainstalowany sprzęt niezbędne jest potwierdzenie zakupu (rachunek, faktura itp.)w dniu zawodów należy stawić się o określonej przez organizatora godzinie
Liga mistrzów
Aby poznać prawdziwe walory swojego samochodowego systemu audio i wreszcie upewnić się, ile jest tak naprawdę wart, czas najwyższy wybrać się na zawody punktowane do mistrzostw Polski. Ponieważ mają one charakter otwarty, każdy chętny może wziąć w nich udział.