Mały SUV Land Rover Freelander 2 zadebiutował na rodzimych targach londyńskich w roku 2006. Ten model nie bywa częstym celem firm tuningowych i dlatego firma Loder1899 z Bawarii zdecydowała się załatać dziurę na rynku.
Loder1899 zamienił w Freelanderze oba zderzaki, maskę silnika wykonano z aluminium, a nad tylną szybą pojawił się spojler. Kompletny zestaw stylistyczny dostępny jest za 913 euro. W nadkolach zamontowano 20-calowe koła ze stopów lekkich, a dobrą przyczepność zapewniają opony firm Pirelli lub Continental w rozmiarze 265/45 R 20. Wszystkie cztery koła można nabyć za 3595 euro.
Pod maską Freelandera 2 pracują dwie jednostki napędowe: benzynowy V6 o pojemności 3,2 l i rzędowy 4-cylindrowy diesel o pojemności 2,2 l. Loder1899 wziął na warsztat drugi z wymienionych silników i po odpowiednich ingerencjach uzyskano dodatkowych 30 koni. Moc silnika wzrosła z 114 kW (155 KM) do 136 kW (185 KM). Zwiększenie mocy kosztuje 1158 euro, a kompletna wymiana układu wydechowego to wydatek kolejnych 1268 euro.
Tuner Loder1899 na prezentację zmodyfikowanego Freelandera 2 zaprosił także niemiecką modelkę Danielę Vidas.
Galeria zdjęć
Loder1899 Freelander 2: bawarski zestaw dla brytyjskiego SUV-a
Loder1899 Freelander 2: bawarski zestaw dla brytyjskiego SUV-a
Loder1899 Freelander 2: bawarski zestaw dla brytyjskiego SUV-a
Loder1899 Freelander 2: bawarski zestaw dla brytyjskiego SUV-a
Loder1899 Freelander 2: bawarski zestaw dla brytyjskiego SUV-a
Loder1899 Freelander 2: bawarski zestaw dla brytyjskiego SUV-a