Wersja na rok modelowy 2010 inspirowana jest konceptem Exiga GT3 z 2007 roku, który w porównaniu z poprzednikiem miał lepszą aerodynamikę, własności jezdne i obniżoną masę własną.

Jedną z najbardziej widocznych zmian jest nowy tylny spoiler, który w porównaniu z poprzednią wersją ma zwiększoną o 181 mm szerokość, o 46 mm jest takżewyższy i o 61 mm dłuższy w tylnej części. Te zmiany miały wpływ na lepszy opływ powietrza oraz zwiększenie docisku kół tylnej osi do drogi.

Zmiany także widoczne są w przedniej części pojazdu. Większe są obecnie otwory wlotu powietrza do chłodnicy, zderzak otrzymał karbonowy element, który zwiększa docisk do podłoża przedniej osi.

Dzięki zastosowaniu elementów z karbonu konstruktorom udało się zmniejszyć masę własną pojazdu 12 kg. Z karbonu wykonano oba fotele, jednoelementowa deskę rozdzielczą, tunel środkowy, część przedniej pokrywy silnika, przedni i tylny spoiler oraz boczne otwory wlotu powietrza.

Kolejne 22 kg uzyskano dzięki zastosowaniu nowego akumulatora, nowych obręczy kół z metali lekkich, zmodyfikowanej ramy oraz lżejszej tylnej pokrywy, która zastępuje także tylne okno.

Lotus Exige Cup 260 na rok modelowy 2010 ma masę własną 890 kg.

Zmian doczekało się także podwozie. Modernizacja tylnej części pozwoliła na zwiększenie sztywności tej części pojazdu o 30 proc. Na poprawę własności jezdnych mają wpływ nowe amortyzatory firmy Öhlins i stabilizatory. System hamulcowy dostarczyły firmy AP Racing (przednie hamulce) i Brembo (elementy tylnych hamulców).

Do napędu tylnej osi tego auta zastosowano zmodernizowany silnik 1,8 l marki Toyota z kompresorem Eaton M62 o mocy 191 kW (260 KM) przy 8000 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym236 Nm przy 6000 obr./min. Współpracuje on z sześciostopniową przekładnią manualną C64. Według producenta średnie zużycie paliwa wynosi 8,5 l/100 km, co jednak jest parametrem, na który większość użytkowników tego auta zupełnie nie zwraca uwagi.