Bracia Lumma, właściciele firmy Lumma Design, przygotowali dla SUV-a Porsche Cayenne kompletny zestaw modyfikacyjny: silnik otrzymał sprężarkę mechaniczną, nie zabrakło też pakietu stylizacyjnego.
Lumma Cayenne CLR 400: sprężarka mechaniczna zamiast turbo
Bracia Horst (designer) i Andreas (inżynier i konstrukor) Lumma założyli firmę tuningową Lumma Design, która między innymi oferuje także pakiet dla Porsche Cayenne S. Luksusowy SUV w wersji S otrzymał pod maskę widlasty silnik 8-cylindrowy 4,5 l. Moc seryjnej jednostki wynosi 250 kW (340 KM), a moment obrotowy 420 Nm dostępny jest w zakresie 2500-5500 obr./min.
Tuner Lumma Design dodał do silnika sprężarkę mechaniczną, zmodyfikował kolektor dolotowy i układ wydechowy. W wyniku tych zmian osiągnięto 346 kW (470 KM), moment obrotowy wzrósł o 220 Nm do 640 Nm. Zoptymalizowano oczywiście zawieszenie, które bez problemu radzi sobie z wyższą mocą.
Zestaw stylizacyjny obejmuje standardowe elementy, jak nowe zderzaki ze zwiększonymi wlotami powietrza, poszerzone nadkola i listwy progowe, podwójne światła przeciwmgielne czy chromowane końcówki układu wydechowego. W błotnikach zamontowano duże felgi w rozmiarze 22-cali, które ubrano w opony o rozmiarze 295/30 ZR 22. Wszystkie emblematy Porsche zamieniono na logo Lumma Design.
Orientacyjne ceny wynoszą włącznie z montażem 22 tys. euro za pakiet stylizacyjny, 20 tys. za sprężarkę mechaniczną i 12 tys. euro za komplet kół.
Galeria zdjęć
1/2 Lumma Cayenne CLR 400: sprężarka mechaniczna zamiast turbo
1/2
Żródło: Auto Świat
Lumma Cayenne CLR 400: sprężarka mechaniczna zamiast turbo
2/2 Lumma Cayenne CLR 400: sprężarka mechaniczna zamiast turbo
2/2
Żródło: Auto Świat
Lumma Cayenne CLR 400: sprężarka mechaniczna zamiast turbo
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.
Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.