Pierwsze zwycięstwo Alfieri odniósł na własnym aucie już w kilka miesięcy po założeniu firmy. Były to zawody Targa Florio.Firma zdobyła sławę wyścigową we wszystkich klasach, budując samochody z sil-nikami od 1088 ccm do 4995 ccm pojemności, cztero-, sześcio-, ośmio-, a nawet szesnastocylindrowymi. W latach 30. Maserati budowało na rynek krótkie serie samochodów sportowych z wyścigowymi silnikami. Po wojnie auta wyczynowe ponownie stały się podstawowym wyrobem firmy. Samochodów tych używali m.in. Stirling Moss i Juan Manuel Fangio. W 1958 r. Maserati na stałe wycofało się z wyścigów i skoncentrowało na konstruowaniu drogich samochodów sportowych. Pierwszym takim modelem zbudowanym po wojnie był prezentowany model A6, z nadwoziem zaprojektowanym przez Pininfarinę. Auto napędzała 6-cylindrowa jednostka napędowa o pojemności 1500 ccm i mocy 65 KM. Pojazd osiągał 170 km/h.
Maserati A6 1947 Włochy
Firma Maserati została założona w 1926 r. przez braci Alfieri, Bindo, Carlo, Ettore, Ernesto i Mario Maserati w celu budowania samochodów wyścigowych.
Auto Świat
Maserati A6 1947 Włochy