Mazda 6 2.2 MZR-CD - ZOOM-ZOOM  w szczegółach Foto: Auto Świat
Mazda 6 2.2 MZR-CD - ZOOM-ZOOM w szczegółach

Najnowszy turbodiesel japońskiej firmy ma spełnić wszystkie wymienione założenia.Motor 2.2 MZR-CD trafi najpierw pod maskę Mazdy 6. Wysoką sprawność jednostki udało się uzyskać dzięki nowym rozwiązaniom technicznym. Na pierwszy ogień poszła turbosprężarka o zmiennej geometrii (VGT: Variable-Geometry Turbocharger), której optymalizacja polegała na modyfikacji kształtu łopatek kierujących strumień spalin (tzw. kierownicy) na wirującą turbinę. Druga zmiana to zwiększenie ciśnienia wtrysku, które wynosi 200 MPa. Dzięki temu paliwo jest jeszcze lepiej rozpylane i dokładniej się spala (a to daje czystsze spaliny). Szybciej pracujące wtryskiwacze (z większą liczbą wtrysków pośrednich) zapewniają także obniżenie hałasu. Trzecia kwestia to specjalne chłodzenie tłoków – wewnątrz nich umieszczono kanał chłodzony olejem. Dzięki temu silnik ma większą żywotność. Dla ograniczenia drgań zastosowano również wałki wyrównoważające.

Mazda 6 2.2 MZR-CD - ZOOM-ZOOM  w szczegółach Foto: Auto Świat
Mazda 6 2.2 MZR-CD - ZOOM-ZOOM w szczegółach

Jedź & oszczędzaj paliwoSystemy Stop&Start oferuje już wielu producentów. Czym różni się więc patent Mazdy?