Była to właściwie konstrukcja przedwojenna, ale już wkrótce montowano w niej nowe silniki, w tym także Diesla. Na początku lat 50. dyrektor Wilhelm Haspel zlecił projektantowi nadwozi Karlowi Wilfertowi zaprojektowanie nowego samochodu, ale z zachowaniem tradycyjnej pionowej chłodnicy. Tak powstał model 300, w nowej, całkowicie powojennej stylistyce nadwozia. Był to też pierwszy model konstruo-wany z myślą o rynku amerykańskim. Samochód szybko stał się prestiżowym modelem lat 50. Wersja sedan była najczęściej używanym autem przez zagraniczne ambasady w Niemczech. Samochód ten często nazywano "Adenauer-wagen" na cześć nowego kanclerza Konrada Adenauera. Pojazd dobrze sprzedawał się w USA. Właściwie ręcznie montowany osiągał cenę 12 tys. USD. Model 300 produkowano do 1962 r. w kilku wersjach nadwozia, w tym prezentowane Sc (coupé) z roku 1955. Samochód miał 6-cylindrowy silnik rzę-dowy o pojemności 2996 ccm i mocy 175 KM. Osiągał prędkość 180 km/h.
Mercedes 300 S 1955 Niemcy
Po zakończeniu wojny zrujnowane zakłady Mercedes-Benz rozpoczęły działalność od serwisowania amerykańskich ciężarówek wojskowych. Szybko jednak przywrócono do życia częściowo ocalałą linię produkcyjną modelu 170.
Auto Świat
Mercedes 300 S 1955 Niemcy