Korzenie prezentowanego dzisiaj sportowego Typu 600, znanego także jako 24/100/140 PS, konstrukcyjnie sięgają słynnego modelu 28/95, ale w 6-cylindrowym, doładowanym silniku tkwi kunszt inżynierii legendarnego Ferdynanda Porsche, który w 1923 r. opuścił biuro konstrukcyjne Austro-Daimlera. Kolejne liczby zawarte w nazwie samochodu, zaprojektowanego niemal równolegle z mniejszym 15/70/100 PS, oznaczały klasyfikację podatkową, moc bez użycia kompresora i wreszcie pełną moc, jaką silnik uzyskiwał po załączeniu sprężarki systemu Rootsa. Blok 6-cylindrowej, górnozaworowej jednostki o poj. 6242 ccm wykonywano z siluminu, czyli stopu aluminium i krzemu. Pierwszą wersję 24/100/140 PS zaprezentowano w 1924 r. 2 lata później pojawiła się wersja o krótszym podwoziu K (kurtz), która ewoluowała przez modele S, SS, SSK do ostatniego SSKL.
Mercedes 600 Sportwagen 1926
Słowo "Kompresor" zazwyczaj jest kojarzone z białymi, wyścigowymi Mercedesami. Najczęściej myślimy wtedy o SSK albo mitycznym SSKL.
Auto Świat
Mercedes 600 Sportwagen 1926