firma Daimler-Benz AG z siedzibą w Stuttgarcie zaprezentowała na targach samochodowych w Berlinie model 500 K. Doładowany ośmiocylindrowy, rzędowy silnik o pojemności 5016 ccm i mocy 100 oraz 160 KM, pozwalał blisko 2,5-tonowemu autu przekroczyć 100 mil na godzinę. 500 K mechanicznie przypominał mniejszego brata, czyli model 380 K i podobnie też był dostępny jako saloon, kabriolet, sportowy roadster, otwarty tourer, a także jako Autobahnkurier. Cenę gotowego auta określano na 22 tys. marek. Doładowanie, w odróżnieniu od wcześniejszych kompresorowych Mercedesów, włączane było jedynie na trzecim biegu, pozwalając uzyskać prędkość 100 km/h, po czym za zachowanie stałej prędkości odpowiadał półautomatyczny nadbieg systemu Maybacha. Wysoka prędkość okupiona musiała być wysokim zużyciem paliwa, szacowanym na 35 litrów na 100 km przy prędkości 160 km/h. Koszty eksploatacji zwiększały się koniecznością wymiany olejów co 1500 km. W latach 1934-36 zbudowano 342 egzemplarze tego auta.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.
Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Google.