Firma odnosiła wielkie zwycięstwa w wyścigach samochodowych. Kroku dotrzymywały im właściwie tylko 16-cylindrowe Auto-Uniony. Cały motoryzacyjny świat pasjonował się pojedynkami Rudolfa Caraciolli i Berndta Rosemeyera o tytuł najlepszego kierowcy świata. Srebrne Mercedesy kojarzono z techniczną doskonałością, podziwiano ich piękno i moc. Po okresie świetności kompresorowej wersji S (modele S, SS, SSK i legendarny SSKL) przyszedł czas na spokojniejszy samochód dla zwyczajnych nabywców. Typ 200 nie był jednak samochodem masowym. Zbudowano zaledwie 110 aut z prezentowanym nadwoziem roadster. Pojazd miał 6-cylindrowy, dolnozaworowy, rzędowy silnik o pojemności niemal 2 litrów i mocy 40 KM. Na trasie rozpędzał auto do 115 km/h. Linia samochodu podkreślała prestiżowy charakter marki tryumfującej na torach wyścigowych, podtrzymując legendę doładowanych kompresorami, sportowych poprzedników.
Mercedes-Benz Typ 200 roadster
Trójramienna gwiazda Mercedesa w drugiej połowie lat 30. ubiegłego wieku jaśniała jak nigdy wcześniej.
Auto Świat
Mercedes-Benz Typ 200 roadster