Jednocześnie był to także najprostszy z technicznego punktu widzenia samochód zbudowany w tamtych czasach w fabryce Mercedesa. W latach 1936-40 wyprodukowano aż 74 964 sztuki w siedmiu wersjach nadwozia. Były w tym prawdziwe rodzynki, jak prezentowany kabriolet typ A czy wersja Sport Roadster. Samochód był tak popularny i udany, że jeszcze po wojnie, w latach 1953-55, po niewielkich modyfikacjach wyprodukowano 18 tys. sztuk zarówno z silnikami benzynowymi, jak i wysokoprężnymi. Niestety, zarzucono wtedy montowanie kabrioletów. Wszystkie modele, które trafiły na rynek w okresie powojennym, miały nadwozia typu sedan.Model produkowany w latach 1936-40 napędzany był dolnozaworowym, rzędowym, czterocylindrowym silnikiem o pojemności 1697 ccm. Miał on moc 36 KM i pozwalał rozpędzić ważące blisko 1150 kg auto do prędkości 108 km/h.
Mercedes V 170 kabriolet 1936
Mercedesa V 170 już raz prezentowałem. Jest to jeden z najpopularniejszych samochodów tej marki z okresu przedwojennego i pierwszych lat II wojny światowej.