jeździli nim intelektualiści i artyści, jak również przywykła do limuzyn arystokracja. W dobrym tonie było pokazać się w Mini, którego cena ani wtedy, ani dziś nie korespondowała z nazwą. Samochód ten przechodził różne koleje losu i należał do różnych firm. Został zaprojektowany przez Aleca Issigonisa w 1959 r., a jego pojawienie się w ofercie British Motor Corporation (BMC) zrewolucjonizowało pojęcie małego samochodu. Istotą pomysłu było wygospodarowanie jak największej przestrzeni użytkowej wewnątrz auta, co osiągnięto przez umieszczenie 4-cylindrowego silnika poprzecznie. Napęd przekazywany był na 10-calowe koła osi przedniej. Oryginalne Mini z 1959 r. miał silnik o pojemności 850 ccm, ale w niedługim czasie pojawiły się wersje z jednostkami napędowymi 970 ccm, 997 ccm, 998 ccm, 1071 ccm, 1098 ccm i wreszcie najsłynniejsza, przygotowana przez Coopera 1275 ccm z dwoma gaźnikami SU. Cooper S miał moc 100 KM. Samochód ten trzykrotnie tryumfował w Rajdzie Monte Carlo.
Mini Morris 1959 Anglia
Ten maleńki samochód kochają wszyscy. W latach 60.
Auto Świat
Mini Morris 1959 Anglia