Ostatnią specjalną edycję aktualnej generacji Mitsubishi Lancer Evolution IX zaprezentowała brytyjska filia Mitsubishi Motors. Do dyspozycji będzie jedyna wersja modelu Evolution IX MR (Mitsubishi Racing) z przydomkiem FQ-360. Pod maską ukrywa się zmodyfikowany doładowany silnik 2-litrowy, który oferuje 273 kW (371 KM/366 bhp). Brytyjscy dealerzy mają do dyspozycji pierwszych 200 egzemplarzy pojazdu. Cenę ustalono na poziomie 34,5 tys. funtów.
Lancer EVO IX MR FQ-360 jest ostatnią wersją aktualnego modelu, którego korzenie sięgają do roku 1992. Modyfikacje, którym Japończycy poddali jednostkę napędową, znacznie poprawiły osiągi silnika. Zmiany dotyczyły zwłaszcza turbosprężarki. Po dostarczeniu auta do Wielkiej Brytanii firmy tuningowe Ralliart i HKS przeprowadziły kolejne modyfikacje. Po dostrojeniu silnika przez firmę HKS samochód oferuje moc 273 kW (371 KM/366 bhp) przy 6.887 obr./min i maksymalny moment obrotowy 492 Nm przy 3.200 obr./min. Technologia zmiennych faz rozrządu MIVEC dodatkowo poprawiła reakcje silnika i o 3 % zmniejszyła zużycie paliwa. Lancer EVO FQ-360 przyśpiesza od 0-97 km/h (60 mph) w 3,9 s, a prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 253 km/h.
Przy budowie samochodu nie zapomniano o zawieszeniu. Z przodu Mitsubishi Lancer EVO IX MR FQ-360 wykorzystuje tradycyjne kolumny McPhersona, a zawieszenie wielowahaczowe z tyłu. Amortyzatory Bilstein współpracują ze sprężynami Eibach, które zmniejszyły prześwit o 10 mm z przodu i 5 mm z tyłu. Dzięki temu poprawiła się stabilność auta przy wysokiej prędkości, wzrosła też efektywność tylnego aktywnego dyferencjału. Bez zmian pozostał natomiast system napędu na cztery koła (4WD).
Zmiany estetyczne są minimalne, ale funkcjonalne. Dodano przedni spojler z włókien węglowych. Nowe są 11-ramienne koła ze stopów lekkich ubrane w opony Yokohama ADVAN w rozmiarze 235/45 ZR 17. Układ hamulcowy Lancera otrzymał tarcze firmy Brembo. Wnętrze pozostało prawie bez zmian, przyciemniono tylko szyby, na oparciach foteli pojawił się napis „IX MR”, deskę rozdzielczą wykonano w czarnym kolorze „Piano” a na progach pojawiły się aluminiowe listwy dekoracyjne. Fotele oraz doskonała kierownica Momo pozostały bez zmian.
Lancer Evolution IX MR FQ-360 oferowany jest z 3-letnią gwarancją bez ograniczenia przejechanych kilometrów, 3-letnią ogólnoeuropejską usługą odholowania samochodu i 6-letnią gwarancją na perforację karoserii.