Coupe TT z tuningiem firmy MTM wykorzystuje różne wersje 2-litrowego silnika TFSI, na szczycie oferty stoi 6-cylindrowy silnik z doładowaniem.
Nowe Audi TT od niedawna jest na rynku, ale firmy tuningowe szybko reagują na aktualną ofertę. Niemiecka firma MTM z Wettstetten, znana swoim zamiłowaniem w doładowanych silnikach, długo nie czekała i przygotowała dla tetetki zestaw modyfikacyjny.
Mimochodem, 12 września firmie MTM udało się z prototypem TT bimoto, napędzanym dwoma silnikami 1,8 Turbo o mocy całkowitej 860 KM osiągnąć na torze testowym w Papenburgu prędkość 385 km/h, a w najbliższej przyszłości planują pokonać granicę 400 km/h.
Jednak z powrotem do tuningu TT. Podstawową jednostką jest doładowany 2-litrowy silnik TFSI o mocy 200 koni, który po zabiegach u MTM oferowany jest w wersjach o mocy 245 koni i momencie obrotowym 355 Nm przy 1850 obr./min, 250 KM i 363 Nm, 272 KM i 370 Nm oraz w topowej odmianie z 313 KM i 395 Nm przy 3230 obr./min. Za niedługo pojawi się mocniejszy 6-cylindrowiec 3,2 l o mocy podwyższonej do 280 KM za pomocą zmodyfikowanych wałków rozrządu, nowego filtra powietrza i układu wydechowego. W kolejnej fazie pojawi się topowa wersja 6-cylindrówki ze sprężarką mechaniczną, która ma oferować 340 KM. MTM oferuje dla TT układ wydechowy ze stali nierdzewnej zakończony dwoma lub czterema okrągłymi końcówkami o średnicy 89 mm.
Klienci mogą dla TT wybierać 19-calowe koła Bimoto w srebrnym lub tytanowym kolorze, na których zamontowano opony 255/35, przy czym później będzie dostępny również rozmiar 255/30. Jeśli chodzi o hamulce, oferta sięga od tarcz w rozmiarze 330x32 przez 365x34 aż po 380x34 mm.