Rozkwit przeżywa technologia wyświetlaczy sterowanych dotykowo. Aby wybrać odpowiednią funkcję, wystarczy jedynie dotknąć dowolną ikonę na ekranie (lub nawet przesuwać palcem jak w Clarionie DXZ948RMP), co zwiększa komfort obsługi i bezpieczeństwo korzystania ze sprzętu. Łatwiej wybrać dużą ikonę i trafić w nią na ekranie niż w niewielki przycisk. Niestety nowa technika ma jedną słabość. Na ekranie pozostają odciski palców, więc powierzchnię trzeba regularnie przecierać delikatną szmatką. Coraz większą popularnością cieszą się rozwiązania, które umożliwiają lepszą integrację markowego radioodtwarzacza z samochodem. Sprzęt może współpracować z fabrycznym sterowaniem umieszczonym w kierownicy lub na jej kolumnie w większości współczesnych samochodów (stale aktualizowane listy aut dostępne są u dystrybutorów i sprzedawców, a także w Internecie). Ponadto Alpine przygotował specjalne adaptery do połączenia radioodtwarzaczy z fabrycznymi wyświetlaczami w Oplach i Renault. Clarion próbuje w tym roku spopularyzować technikę pamięci wbudowanej w radioodtwarzacz (Music Catcher w DXZ848RMC). Japończycy ograniczyli pojemność pamięci do 128 MB i zaproponowali sprzęt za cenę 3499 zł. Radioodtwarzacz umożliwia przegranie do pamięci 6 płyt CD Audio (nie ma możliwości zgrywania z płyt CD plików MP3 i WMA) i skompresowanie do standardu WMA. Bardzo wygodne rozwiązanie przygotował Alpine. Firma opracowała system nazwany Amplifier Link, który umożliwia bezpośrednie połączenie tunera CD z gamy Swing 2004 z dowolnym wzmacniaczem mono serii V12 2004. Dzięki temu połączeniu poprzez radio można sterować funkcjami wzmacniacza. Ponadto wyświetlacz umożliwia odczyt danych o napięciu w instalacji elektrycznej auta, poborze prądu przez wzmacniacz i jego aktualnej temperaturze.
Multimedialne nowalijki
Alpine i Clarion to jedni z najbardziej renomowanych producentów samochodowego sprzętu audio i wideo. Lansują wiele nowoczesnych rozwiązań, które w ciągu kilku lat powinny zostać spopularyzowane i być dostępne w coraz niższych cenach.