Wynika to z faktu, że przystosowane do metanu zbiorniki paliwa, zawory tankowania i zawory odcinające są całkowicie nieprzydatne do zastosowania w instalacji LPG. Inne elementy, takie jak wtryskiwacze oraz sterowniki instalacji, mogą być stosowane w obu typach instalacji. Specjalista jest w stanie poznać przeznaczenie części po symbolu homologacji. Części oznakowane symbolem 67R są dostosowane do LPG, natomiast homologacja 110R świadczy o przystosowaniu do gazu ziemnego.Wady i zalety metanu+ Znaczne obniżenie kosztów paliwa w porównaniu z zasilaniem benzyną.+ Bardzo niski poziom emisji szkodliwych substancji.+ Metan spala się całkowicie, nie pozostawiając pozostałości powodujących korozję.- Relatywnie wysoki koszt instalacji.- Mały zasięg samochodu na paliwie gazowym, mało rozbudowana sieć stacji. - Wzrost masy własnej auta.
Na metan czy na LPG?
Sprowadziłem z zagranicy samochód przystosowany do zasilania metanem. Ponieważ w mojej okolicy nie ma stacji, gdzie mógłbym to auto zatankować, chciałbym się dowiedzieć, czy zamontowaną w nim instalację można dostosować do zasilania popularnym w Polsce propanem-butanem (LPG)? Jeżeli tak, to które elementy można zachować, a które wymagają wymiany?Tomek SiarczykPrzerobienie instalacji zasilania samochodu przewidzianej do stosowania metanu (CNG) na propan-butan (LPG) jest trudnym zadaniem.