Logo
PoradyEksploatacjaNadciśnieniowcy

Nadciśnieniowcy

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Działająca od 1975 roku Toyota Team Europe zajmuje się profesjonalnym przygotowywaniem aut do sportu. Skonstruowane przez nią samochody na bazie Corolli czy Celiki z powodzeniem brały udział w rajdowych mistrzostwach świata, zdobywając pierwsze miejsce w ponad 40 eliminacjach.

Nadciśnieniowcy
Zobacz galerię (3)
Auto Świat
Nadciśnieniowcy

W 1998 roku TTE przygotowało model GT-One na 24-godzinny wyścig Le Mans, gdzie auto zajęło 2 miejsce. Lider w modernizacji Toyot dostarczał także silniki do Formuły 3. Gdy w 1999 r. koncern zdecydował się wystartować w Formule 1 i zrezygnował ze startów w RMŚ, przed TTE otworzyły się nowe możliwości sprawdzenia się w sporcie. Tuner modernizuje też właściwie wszystkie "cywilne" modele Toyoty (nie pomijając terenówek) oraz Lexusa. Oferta obejmuje m.in. przeróbki mechaniczne silników (kompresory i turbosprężarki) oraz zmienione układy wydechowe. W katalogu znajdziemy także pełną gamę elementów stylizacyjnych (nakładki na zderzaki i progi, spoilery dachowe) oraz zawieszenia (sprężyny i kompletne zestawy zmniejszające prześwit o 30-50 mm). Przykładem umiejętności tunera w aranżacji wnętrza jest przedstawiona Toyota Corolla Compressor. Auto ma kompleksowo przeprowadzoną modyfikację nadwozia (nakładki na zderzaki i progi, spoiler dachowy, wloty powietrza). Sportowy charakter podkreśla obniżone o 30 mm zawieszenie oraz kilka rozmiarów i wzorów alufelg. Odpowiednie osiągi zapewnia zmodernizowany silnik 1.8. Jego seryjna moc 192 KM i moment obrotowy 250 Nm po modyfikacji uległy znacznej poprawie. Zamontowanie sprężarki mechanicznej oraz ingerencja w układ wydechowy sprawiły, że auto osiąga teraz 225 KM i 250 Nm.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: