in. zasługa niższych kosztów utrzymania takiego "sklepu". Niepotrzebne są liczna obsługa, elegancki wystrój wnętrza itp. A jak w praktyce robi się interesy w internecie? Jeśli zamierzamy coś kupić w wybranym sklepie, wpisujemy w przeglądarce jego adres. Na odpowiedniej stronie WWW znajdziemy katalog np. opon w żądanym rozmiarze. Ceny podawane przy poszczególnych modelach sugerują często, że od ceny katalogowej internetowy sprzedawca oferuje np. 30 proc. rabatu. Często oferta ta jest korzystniejsza "zaledwie" o kilkanaście proc. w stosunku do propozycji "zwykłego" sklepu z oponami. Oferty internetowe pod względem ceny trudno przebić, chociaż bywają wyjątki. Wrzucamy więc do koszyka wybrany produkt, wypełniamy formularz (nasze dane, adres, numer telefonu, preferowany sposób zapłaty oraz adres, gdzie towar ma być dostarczony). Jeżeli chodzi o formę płatności, to w niektórych przypadkach akceptowane są karty płatnicze (m.in. baloon.pl), ale zazwyczaj preferuje się gotówkę przy odbiorze towaru, a w niektórych sklepach da się przelać pieniądze na konto - to ważne, jeśli zamawiającym jest firma. Zdarza się, że po kilkunastu minutach od złożenia zamówienia zadzwoni do klienta przedstawiciel skepu internetowego z informacją, że zamówienie nie może być zrealizowane (sklepy internetowe na swoich stronach WWW zamieszczają pełną ofertę rynkową i często nie redukują jej np. w sytuacji, gdy dany towar nie jest już dostępny). Wówczas otrzymamy alternatywną propozycję - możemy skorzystać z niej lub nie. Ważne: sklepy internetowe mają swoje infolinie i jeśli nie jesteśmy pewni, czy dany rozmiar pasuje do konkretnego modelu, warto zadzwonić i upewnić się. Niektóre formularze mają rubrykę "podaj model samochodu" (m.in. motoricus. pl) - warto ją wypełnić. Wówczas jeśli mylimy się co do optymalnego rozmiaru, zadzwoni przedstawiciel sklepu z taką informacją. Dlaczego? Sprzedawcy nie robi różnicy, jaką oponę sprzeda, natomiast późniejsza wymiana towaru na inny jest zwykle dość kłopotliwa. Jeśli decydujemy się na zawarcie transakcji po wypełnieniu formularza, to i tak zadzwoni do nas przedstawiciel sklepu, aby uzgodnić termin realizacji zamówienia (zwykle nie trwa ono dłużej niż 2-3 dni). Gdy pojawi się kurier, przed odbiorem towaru będziemy mogli sprawdzić, czy przesłano właściwy, i dopiero wtedy zapłacić. Montaż trzeba zorganizować we własnym zakresie - i tak trzeba zawieźć opony do serwisu. Ale w niektórych sklepach możemy telefonicznie umówić się na odbiór towaru w... warsztacie oponiarskim (taka oferta jest zwykle ograniczona np. do kilku określonych serwisów). W takiej sytuacji może okazać się, że kupujemy opony bądź felgi w zwykłym sklepie w niskiej cenie "internetowej", podczas gdy klienci przychodzący "z ulicy"... muszą zapłacić drożej. Jeśli zamawiamy np. i opony, i felgi, możemy poprosić o dostarczenie kompletnych, zmontowanych i wyważonych kół. Tę usługę oferują tylko niektóre wirtualne sklepy - jeśli opony pochodzą z innej hurtowni niż felgi, będzie to raczej niemożliwe.Jeżeli chodzi o gwarancję,nie ma obawy - towar z sieci objęty jest taką samą gwarancją producenta lub importera, jak kupiony w "normalnym" sklepie - czyli w razie problemów musimy odwiedzić dowolny autoryzowany punkt serwisowy produktów danej marki. Ryzyko jest więc bardzo niewielkie - może warto spróbować?
Najtańsze zakupy z sieci
Wystarczy włączyć komputer i zalogować się na stronie jednego ze sklepów internetowych, aby przekonać się, że ich oferta jest, przynajmniej pod względem ceny, bardzo dobra, a w wielu przypadkach najlepsza na rynku. To m.
Auto Świat
Najtańsze zakupy z sieci