Logo
PoradyEksploatacjaNawigacje - Pokrętna droga do celu?

Nawigacje - Pokrętna droga do celu?

Przybywa systemów nawigacji satelitarnej z mapami Polski. Porównaliśmy 11 różnorodnych zestawów i 8 nowych map Polski. Okazuje się, że autorzy map muszą jeszcze sporo popracować Samochodowa nawigacja satelitarna staje się modna także w Polsce. Coraz więcej firm zachęca do korzystania z komfortowego, elektronicznego przewodnika, który ma szybko i wygodnie doprowadzić do celu. Oferta jest spora i coraz bardziej przystępna cenowo. Jest w czym wybierać, ale trudno "na oko" ustalić, który produkt będzie dla nas optymalny. Faworyt powinien być niedrogi, łatwy w montażu, prosty w obsłudze i wyposażony w jak najbardziej szczegółową mapę elektroniczną.Nawigacja nawigacji nierówna Porównaliśmy różnorodne systemy nawigacji: palmtopy, radia GPS i zestawy Garmina. Różne urządzenia korzystają z różnych map, które są lepsze i gorsze. Idealnych nie ma, dlatego entuzjastyczne przyjęcie nowości szybko zmieniło się w rozczarowanie. Najmniej atrakcyjne wersje ograniczone są do szczegółowego planu jednego miastai podstawowej sieci drogowej w Polsce. Najbardziej szczegółowe (E-mapa, GPMapa) zawierają plany adresowe ponad 300 miejscowości i sieć dróg rozbudowaną o drogi lokalne i utwardzone gruntowe.

Nawigacje - Pokrętna droga do celu?
Auto Świat
Nawigacje - Pokrętna droga do celu?
Nawigacje - Pokrętna droga do celu?
Nawigacje - Pokrętna droga do celu?Żródło: Auto Świat

Mapa Polski to również jeszcze nie wszystko. Ważna jest też oferta map Europy, aby nawigacja nie była bezużyteczna podczas podróży w obcym terenie, gdzie może okazać się szczególnie przydatna. Europejska wersja popularnej Auto Mapy ma pojawić się nie wcześniej niż na przełomie 2004 i 2005 roku. Do tego czasu na drogach Europy można nawigować palmtopem, korzystając z map np. firmy Tom Tom oferowanych za granicą. Z kolei w systemach Tele Atlasu wybór jest tak duży, że można spokojnie planować wyjazd za granicę.Najsłabsze ogniwo Nawet najlepsze urządzenia są tyle warte, ile dostępne do nich oprogramowanie. Z tego względu E-mapa, choć atrakcyjna pod względem szczegółowości mapy (ponad 300 planów miast), na tle konkurentów wypada dość miernie, gdyż nie umożliwia aktywnego naprowadzania na cel: podobnie jak Navigo z PPWK jest jedynie elektroniczną mapą, na której urządzenie pokazuje naszą aktualną pozycję.Nawigacja musi być przydatna w nieznanym terenie, a nic tak nie irytuje, jak błądzenie lub nadkładanie drogi. Niestety pierwsza mapa Tele Atlasu przeznaczona dla Blaupunkta, BMW, Mercedesa, THB Bury i VDO Daytona ma dość skromną siatkę dróg. Z tego względu próby dotarcia do konkretnego celu w innych miastach niż Warszawa nie mają sensu. Nawigacja prowadzi po głównych drogach, jakie zawarte są na płycie.

Administrator
Powiązane tematy: