Na razie na płytach CD dostępnych jest 7 zestawów komunikatów dźwiękowych. Możesz na przykład wybrać głos Chłopa, przypominający do złudzenia charakterystyczną mowę byłego wicepremiera i prowodyra ustawiania blokad na drogach (w rzeczywistości głosu użyczył Paweł Tucholski). Możesz też dać się poprowadzić Kumpeli o głosie Dody (a naprawdę Katarzyny Kwiatkowskiej). Inne dostępne głosy to Wielebny, Blondynka, Imprezowicz, Ziomek i Gej. Instalacja nowej NawiGadki sprowadza się do skopiowania pliku o rozszerzeniu .voice z płyty do katalogu AutoMapa EU w urządzeniu nawigacyjnym bądź na karcie SD (w zależności od tego, gdzie znajduje się katalog AutoMapy). Plik ten jest kompatybilny z oprogramowaniem AutoMapa w wersji 5.x i 4.x. Szybko się nudzi, ale to dobry początekNie oszukujmy się – większości użytkowników każda z NawiGadek znudzi się szybciej niż beznamiętny głos z fabrycznie skonfigurowanej nawigacji (ileż razy można słuchać tych samych dowcipów?). Ale biorąc pod uwagę, że każda płyta to zaledwie kilkunastozłotowy wydatek, nie zaszkodzi spróbować. Naszym zdaniem najlepszy pomysł wykorzystania NawiGadki to zaskoczenie kolegi (po pożyczeniu auta czy nawigacji pod byle pretekstem) nowym głosem w jego samochodzie. Będzie to dowcip całkowicie niezłośliwy, bo między wgranymi w urządzenie głosami można łatwo się przełączać, korzystając z opcji Ustawienia\Komunikaty w menu programu AutoMapa. NawiGadki są zapowiedzią nowego trendu na rynku akcesoriów GPS. Już nie wystarczą produkty przeznaczone dla wszystkich – coraz większe będzie zapotrzebowanie na urządzenia ściśle dopasowane do potrzeb kierowcy, i to nie tylko estetycznych.
Nawigadka nowy głos dla twojej nawigacji
"Masz dość monotonnego głosu z Twojej nawigacji? Męczy Cię słuchanie w kółko tych samych komunikatów? Smart Elektronik znalazł na to sposób – NawiGadka – i już słuchasz tylko tego, kogo chcesz…” – tak zachwalane są nowe głosy do programu nawigacyjnego AutoMapa, które trafiły właśnie do sklepów ze sprzętem i akcesoriami GPS.Może nas prowadzić Chłop, może też Kumpela„Słuchasz, kogo chcesz” – to oczywiście typowa reklamowa przesada.