Zdaniem producenta opony dobrze spisują się w czasie użytkowania niemal przez trzy pory roku, od wczesnej wiosny do późnej jesieni. Głównym rynkiem dla nowych produktów będą kraje Europy Środkowej i Wschodniej. Modele H i V różnią się między sobą zastosowaną mieszanką oraz strukturą opony. Model V jest sztywniejszy, co może mieć istotne znaczenie w przypadku aut z mocnymi silnikami i jeżdżących szybciej. Nowe opony Nokiana mają asymetryczny bieżnik. Takie rozwiązanie ma ograniczać zjawisko aquaplaningu oraz poprawiać właściwości trakcyjne. Wewnętrzny system odprowadzania wody funkcjonuje zgodnie z zasadą "strumień do rzeki". Zadaniem wąskich, kierunkowych rowków jest szybkie odprowadzenie wody z powierzchni kontaktu opony z jezdnią. Z kolei poprzeczne rowki na zewnętrznej części opony poprawiają bezpieczeństwo jazdy dzięki zredukowaniu efektu rozchlapywania wody. W wyniku przeprowadzonych symulacji komputerowych producent obliczył, że Nokian V (w rozmiarze 205/55 R 16 podczas jazdy w koleinie o głębokości 10 mm przy prędkości 75 km/h odprowadza 43 l wody na s. Opony wyposażone są we wskaźniki wysokości bieżnika. W Nokianach H i V umieszczony jest dodatkowo symbol, który informuje kierowcę o wzroście ryzyka wystąpienia aquaplaningu. Nowe opony w sklepach pojawią się wiosną 2007 r.