Wykonana jest ona ze stopu aluminium, którego najważniejsze zalety ujawniają się już podczas przygotowywania do pracy: w wysokiej temperaturze płynne aluminium z wielką łatwością daje się formować po wlaniu do odpowiedniej formy. Surowy odlew bezproblemowo poddaje się dalszej obróbce skrawaniem, można w nim wiercić precyzyjne otwory. Używa się do tego tzw. maszyn CNC.Inna sprawa to lekkość samego materiału. Glin jest jednym z najlżejszych metali, jakie dają się wykorzystać w przemyśle motoryzacyjnym, więc jego stosowanie pozwala zdecydowanie obniżyć masę pojazdu. Dzięki zaś stopieniu aluminium z innymi materiałami (metalami lub niemetalami, bo skład stopów, z których wykonuje się bloki silnikowe i obudowy skrzyń biegów jest najściślej chroniony przez ich producentów) uzyskuje się formy o ogromnej odporności na skręcanie. Efekt to nasza dzisiejsza bohaterka, obudowa automatu. Mając zaledwie 3,5-milimetrowej grubości, ścianki jest w stanie wytrzymać naprężenia związane z pokonywaniem sił powstających przy przekazywaniu napędu, ale też przy włączaniu blokady (położenie "Parking") czy na przykład z mechanicznymi udarami (choćby w trakcie kolizji). Obudowa wytrzymuje też drastyczne warunki pracy - olej w skrzyni osiąga czasami temperaturę przekraczającą 140 st. C, a na dodatek krąży on w niej pod ciśnieniem sięgającym 20 barów.Oczywiście, kiedy mamy do czynienia z płynami - szczególnie w takich warunkach termicznych i ciśnieniowych - ogromne znaczenie ma szczelność całego układu. Dlatego też już podczas projektowania obudowy automatu konstruktorzy dokładają wszelkich starań, by stanowiła ona swego rodzaju monolit, by była jednoczęściowa. Niemniej nie do uniknięcia są miejsca, które uszczelnione być muszą - to punkty połączenia skrzyni z innymi elementami układu napędowego. Tu na dokładnie wyszlifowane i oczyszczone miejsca styku stosuje się uszczelki papierowe w połączeniu z masą uszczelniającą (żelem z tubki przypominającym pastę do zębów). Masa uszczelniająca twardnieje po dociśnięciu (skręceniu śrubami dwóch uszczelnianych części), więc jeśli skrzynia musi być rozebrana, uszczelki ulegają zniszczeniu. Przed ponownym montażem konieczne jest dokładne oczyszczenie powierzchni styku, ewentualnie także oszlifowanie i nałożenie nowego uszczelnienia tego samego rodzaju.Ponieważ omawiamy obecnie konstrukcje nowoczesne, w których pracę automatycznej skrzyni biegów nadzoruje elektronika, trzeba więc dodać, że obudowa automatu "bierze pod swój dach" także cały moduł sterujący. Chroni go przy tym pieczołowicie zarówno przed wysoką temperaturą, jak i kontaktem z olejem.
Obudowa automatu
Na pierwszy rzut oka łatwo zlekceważyć szarą i nie imponującą niczym nadzwyczajnym obudowę automatycznej skrzyni biegów. Dopiero po jej rozłożeniu zaczynamy się orientować, że mamy do czynienia z produktem najwyższych technik i technologii, samym w sobie dziełem sztuki inżynierskiej.