Od tej pory koła zębate obracają się w zamkniętych obudowach, zanurzone w kąpieli olejowej.Ale poza ochroną przed brudem i wodą czy śniegiem obudowa skrzyni biegów spełnia także inne ważne zadania. Na przykład zarówno wałek sprzęgłowy, jak pośreni i główny wymagają stabilnego podparcia i precyzyjnego prowadzenia. Wirują one na łożyskach rolkowych, zamocowanych w dużych otworach obudowy od strony sprzęgła.Podparcie z drugiej strony zapewnia ściana pośrednia, która w tej konstrukcji (a nie w każdej skrzyni w ogóle występuje) wykonana jest - podobnie jak i cała obudowa - z jednolitego aluminiowego odlewu. Poza podpieraniem łożysk wałków ściana pośrednia stanowi także "rusztowanie" dla tarczek regulacyjnych, ustalających luzy łożysk. Ścianka montowana jest do tylnej części obudowy, a uszczelnienie połączenia wykonuje się (rzadko) za pośrednictwem uszczelki papierowej lub (częściej) pastą uszczelniającą.Na górnej ścianie obudowy znajdziemy miejsce na montaż układu przełączania biegów, który ma swoją własną, oddzielną obudowę służącą jednocześnie jako prowadnica dla wybieraka (patrz odcinek 12). Ponadto w tym właśnie miejscu możliwe są korekty ustawień układu wybierania i zmieniania przełożeń. Poniżej, dokładnie pod wybierakiem, zamocowane są ruchome wodziki widełek wybierania biegów. Także te wodziki są podparte w odpowiedni sposób przez obudowę skrzynki przekładniowej. W odpowiedni sposób, bo ich ruchomość musi zapewniać z jednej strony lekkość procesu zmiany przełożeń, z drugiej zaś brak luzów i precyzję poruszeń.I tu ponownie dochodzimy do ścianki pośredniej w obudowie: tu właśnie - poza prowadnicami wodzików - znajdują się ich zatrzaski, a więc te właśnie elementy, które umożliwiają zablokowanie danego biegu po jego wybraniu za pośrednictwem lewarka i wybieraka. Działa to wszystko w ten sposób, że w leżach wodzików, poprzecznie do nich, zamontowane są w ściance pośredniej sprężynki podtrzymujące kulki. Kulki te po przesunięciu wodzika biegów wskakują w przygotowane do tego nacięcia na wodzikach. Dzieki temu prostemu rozwiązaniu, identycznemu w ogólnym zarysie z zatrzaskami w kredensach, wodziki i wybierak biegów utrzymywane są w stabilnym położeniu czy to po załączeniu przełożenia, czy to po wybraniu położenia "luz".
Obudowa skrzyni biegów
Pierwsze oparte na kołach zębatych skrzynie biegów rzeczywiście pracowały "z podniesioną przyłbicą", zupełnie odkryte i smarowane smarami stałymi. Ale ta faza konstrukcyjna zakończyła się definitywnie jeszcze przed wybuchem pierwszej wojny światowej.