Czyposzerzenie rozstawu kół i obniżenie zawieszenia przy pomocy elementów tuningowych może przynieść poprawę?Janusz Korczycki Wszystko zależy od doboru odpowiednich elementów. Stanowczo odradzam modyfikację zawieszenia polegającą na radykalnym obniżeniu go i utwardzeniu poprzez zastosowanie krótszych sprężyn i twardych amortyzatorów. Tego typu przeróbki z reguły nie poprawiają właściwości trakcyjnych, zawieszenie staje się niebezpieczne. Również montaż szerokich dystansów sprawia, że auto może stać się "nerwowe". Poprzez zmianę odsadzenia koła (ET) zwiększa się promień zawracania samochodu i obciążenie układu kierowniczego. Może się okazać, że z tzw. sportowym zawieszeniem samochód będzie dobrze prowadził się na gładkiej drodze, natomiast na koleinach stanie się niebezpieczny. Na polskich drogach zalecam kombinację z twardych amortyzatorów oraz miękkich sprężyn, dzięki temu unikniemy problemów z przyczepnością. Jeżeli już decydujemy się na obniżenie zawieszenia, radzę zastosować amortyzatory dostosowane do jego krótszego skoku.