w wyniku gradobicia, drobnych stłuczek, obicia auta na parkingu. Wgniecenie jest wypychane za pomocą specjalnych narzędzi lub też "wyciągane" po naklejeniu na lakier grzybka z tworzywa. Pod warunkiem, że nie została uszkodzona powłoka lakiernicza, można usunąć wgniecenia o maksymalnej średnicy do ok. 5 cm, o głębokości nie przekraczającej 3 mm. Nie jest to jednak jedyny warunek - skutecznie da się usunąć jedynie wgniecenia, które nie dochodzą do krawędzi naprawianego elementu.Zalet takiej metody usuwania niewielkich uszkodzeń blacharskich jest naprawdę sporo. Przede wszystkim jest to sposób tańszy aż o 50-70 proc. w porównaniu z metodą tradycyjną polegającą na szpachlowaniu i lakierowaniu uszkodzonego elementu. Ponadtow przeciwieństwie do normalnej naprawy blacharsko-lakierniczej auto można w ten sposób naprawić w miejscu wskazanym przez klienta. Prawidłowo przeprowadzona naprawa nie pozostawia absolutnie żadnych widocznych śladów. Fabryczny lakier pozostaje nienaruszony.
Odpowiedzi ekspertów
Naprawa blachy bez lakierowaniaSłyszałem, że istnieje metoda pozwalająca na usuwanie niewielkich wgnieceń karoserii bez potrzeby lakierowania jej. Na ile skuteczna jest tego typu naprawa? Jakiej wielkości uszkodzenia mogą być tak usuwane? Jarek PietrzykStosowana przez nas metoda rzeczywiście pozwala na usuwanie wgnieceń powstałych np.