Officine Mechaniche znaną po 1928 roku jako O.M. Fabbrica Bresciana di Automobili założono w 1899 roku, ale pierwszy samochód wyprodukowano dopiero w roku 1918 i nie był to pojazd projektowany przez O.M. Został on kupiony wraz z całą firmą od Roberta Züsta, który budował samochody Brixia-Züst. Był to szybki pojazd z potężnym silnikiem 4.7. Pierwsze auta projektowane przez firmę O.M. napędzały 4-cylindrowe silniki 1.5, a później 6-cylindrowe 2.0, 2.2 i 2.3. Od 1923 roku pojazdy O.M. wyposażono w hamulce na cztery koła. W firmie budowano wiele samochodów sportowych i wyścigowych. Większość z nich miała kompresory Rootsa. O.M. wygrał pierwszy wyścig Mille Miglia w 1925 roku. Nabywcy aut osobowych marki O.M. mieli w tym czasie do wyboru modele 465, 467 i 469. W drugiej połowie lat 20. firma wytwarzała ciężarówki i autobusy. Ostatni osobowy model zjechał z taśm montażowych w 1930 roku, a w 1933 firmę kupił Fiat. Prezentowany sportowy model z silnikiem 2.2 karosowała firma Zagato.