W 1898 r. syn zmarłego właściciela wykupił od Lutzmanna projekt i urządzenia do budowy samochodów i rozpoczął ich produkcję pod nazwą Opel. Dwa lata potem rozszerzył swą ofertę importując francuskie samochody Renault i Darracq. Pierwszą całkowicie własną konstrukcję wypuszczono z zakładów dopiero w 1902 r. W latach 20. firma rozpoczęła montaż CitroĎna 5CV. Mimo wszystko nie wiodło się Oplowi na tyle dobrze, by potrafił się sam utrzymać na rynku i w 1928 r. firma trafiła pod kontrolę General Motors.W 1931 r., zgodnie z panującymi w tym czasie tendencjami, dyktowanymi w znacznym stopniu przez kryzys gospodarczy, Opel wypuścił na rynek swój "ludowy" samochód. Nie było to auto nowoczesne jak na swoje czasy, ale za to proste i niezawodne, co dla klienta wywodzącego się z mniej zamożnych warstw społecznych było najważniejsze. Do 1935 r. wyprodukowano aż 101 563 egzemplarze tego auta. Napędzane było 4-cylindrowym, dolnozaworowym silnikiem o pojemności 1186 ccm i mocy 22 KM. Osiągało prędkość 80-85 km/h. Zużywało 8,5-9 l na 100 kilometrów. Zbiornik paliwa mieścił 25 litrów benzyny.
Opel 1,2 litra 1932 rok Niemcy
Adam Opel zmarł w 1895 r. pozostawiając rodzinie firmę produkującą maszyny i rowery.
Auto Świat
Opel 1,2 litra 1932 rok Niemcy