Od roku 1997 sprzedaż zwiększyła się dwukrotnie. Najpopularniejsza w tej grupie opon średnica felgi to nadal 15 i 16 cali. Jednak i tu ewoluuje w stronę rozmiarów 17-, 18- a nawet 19-calowych. Tak duża średnica powoduje, że opony są coraz szersze i mają coraz niższy profil (stają się przez to bardzo wrażliwe na mechaniczne uszkodzenia). Ale to wymaga zmiany podejścia do ich konstruowania, a przede wszystkim zastosowania nowych technologii. Jedną z pierwszych tegorocznych premier oponiarskich jest nowa opona letnia o najwyższych osiągach Goodyear Eagle F1 GS-D3, mająca docelowo zastąpić swoją uznaną poprzedniczkę - model Eagle F1 GS-D2. Testy porównawcze przeprowadzane były na jednym z torów testowych tej firmy w Mireval w południowej Francji (patrz apla), a bardzo ciekawym elementem był udział Janusza Kuliga, który po zakończeniu każdej z prób dzielił się z nami swoimi wrażeniami. Technologia ta może stanowić przełom w podejściu do konstruowania rzeźby bieżnika opon. Wiadomo, że opona lepiej zachowuje się na suchej nawierzchni, jeśli bieżnik nieprzerwanie styka się z nią maksymalną powierzchnią. Ze względu na konieczność odprowadzania wody bardzo trudno jest to zapewnić i dlatego bieżnik jest poprzecinany poprzecznymi kanalikami. Tym razem udało się pogodzić te sprzeczności. Dzięki bardzo rozbudowanym i poszerzonym żebrom w kształcie litery V, które zaczynają się na boku opony i biegną nieprzerwanie aż do masywnego żebra środkowego, nowa opona zachowuje ponadprzeciętną płaszczyznę kontaktu z podłożem na całej swojej szerokości, na wzór opon wyścigowych. Jest to m.in. zasługa udziału w tym projekcie inżynierów z Goodyear Racing Division z Andy Weimerem, byłym głównym inżynierem pracującym nad rozwojem opon na potrzeby Formuły 1. Budowa bieżnika nazwana OneTRED umożliwia także równomierne rozłożenie siły osiowej oraz sił poprzecznych na całej szerokości bieżnika opony, co zapewnia wyjątkowo płynną jazdę. Co jest również nie bez znaczenia, bieżnik taki bardzo równomiernie ściera się. Rozbudowana część boczna podwyższa parametry przyczepności podczas jazdy na zakrętach i zapewnia wyjątkowo sportową sterowność. O jakości, a przede wszystkim bezpieczeństwie opon letnich decyduje przede wszystkim ich zachowanie się podczas poślizgu hydrodynamicznego. Profil V-TRED stosowany już w oponach charakteryzuje się maksymalnym powiększeniem bieżnika w kształcie litery V. Szerokie i długie rowki bezpiecznie absorbują wodę z nawierzchni i odprowadzają ją do tyłu (w mniejszym stopniu na boki). Właśnie optymalizacja odprowadzania wody przy wysokich prędkościach była głównym celem prac nad ulepszeniem bieżnika w kształcie V. Ale niejedynym. To bieżnik opony odpowiedzialny jest za powstawanie hałasu toczenia się. Rozbudowanie rowków i ich wydłużenie spowodowało, że nie dochodzi do zjawiska zamknięcia powietrza w rowkach i kompresji pomiędzy oponą a nawierzchnią drogi. Teraz może ono swobodnie przemieszczać się wzdłuż niezamkniętych rowków. Dodatkowo bieżnik lewej i prawej strony zostały przesunięte względem siebie, co zredukowało powstawanie hałasu toczących się opon. I wreszcie coś, co docenią nie tylko miłośnicy szybkiej jazdy. Jakże często się zdarza, że parkując auto przy krawężniku, ocieramy felgą o jego brzeg. O ile w przypadku felg stalowych jest to tylko niewiele znaczące dla użytkownika otarcie, o którym z czasem można zapomnieć (przynajmniej do chwili, gdy otarte miejsce nie zacznie rdzewieć), o tyle zupełnie inaczej ma się sprawa w przypadku ogromnych i bardzo drogich felg wykonanych z lekkich metali (alufelg). Tu każde, nawet najmniejsze zadrapanie burzy efekt wizualny i obniża wartość auta. Dlatego też nowa opona Eagle F1 we wszystkich rozmiarach posiada specjalny ochraniacz felg. Powierzchnia boku opony jest wysunięta ponad krawędź felgi, co skutecznie zmniejsza ryzyko jej otarcia. Ten pomysł jest tak genialnie prosty, że aż trudno zrozumieć, dlaczego producenci stosują go tak rzadko.
Orzeł z Formuły 1
Rynek opon o najwyższych osiągach UHP (Ultra High Performance) nie odczuwa tak kryzysu jak rynek opon popularnych. Szacuje się, że rocznie wzrasta on w Europie o około 20 procent.