Logo
PoradyEksploatacjaPasek nie wybacza!

Pasek nie wybacza!

Rozrząd napędzany paskiem jest cichszy i tańszy w produkcji niż sterowany łańcuchem. Ma niestety też wady - zaniedbanie serwisu grozi zniszczeniem silnika

Pasek nie wybacza!
Auto Świat
Pasek nie wybacza!

Życie silnika wisi na kawałku gumy! W większości jednostek napędowych aut europejskich rozrząd sterowany jest za pomocą paska zębatego. Konstruktorzy w ciągu ostatnich dwudziestu lat najwyraźniej bardzo polubili to rozwiązanie. Za paskiem zębatym przemawia przede wszystkim cena. W dodatku w porównaniu z alternatywnie stosowanymi łańcuchami paski zapewniają cichszą pracę silnika oraz znacznie mniej ważą. Idealne rozwiązanie?Niestety nie, paski zębate mają również sporo wad.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Powiązane tematy: